Universität MünsterGIMBFachbereich 10 Mathematik und Informatik
  • zum Inhalt
  • zur Hauptnavigation
  • zur Subnavigation
  • de
  • en
  • Start
  • Aktuelles
  • Team
  • Studium
  • Mathe Zentrum Münster (MaZ)
  • Mathetreff
  • Entwicklungsforschung
  • Veranstaltungen
  • Home
    • Team
      • Dr. Victoria Shure
  • Professor:innen
  • Prof. Dr. Daniel Frischemeier
  • Prof. Dr. Karina Höveler
  • Prof. Dr. Marcus Nührenbörger
  • Prof. Dr. Bettina Rösken-Winter
  • Prof. Dr. Susanne Schnepel
  • Rät:innen
  • Dr. Kathrin Akinwunmi
  • Dr. Nina Berlinger
  • Dr. Johanna Brandt
  • Dr. Dirk Eikmeyer
  • Dr. Laura Korten
  • Dr. Malte Lehmann
  • Dr. Cordula Schülke
  • Dr. Simeon Schwob
  • Susannah Unteregge
  • Wissenschaftliche Mitarbeitende
  • Lisa Birk
  • Stephan Blömker
  • Lisa Böckenfeld
  • Heike Buddenberg
  • Ann Kathrin Dahlhues
  • Jörg Effkemann
  • Dr. Nadine Ehrlich
  • Kira Karras
  • Lina Kortüm
  • Dr. Jessica Kunsteller
  • Janina Lenhart
  • Gerrit Loth
  • Sophie Mense
  • Anna Nothofer
  • Zita Pahlsmeier
  • Kristina Penava
  • Annika Raßbach
  • Sophia Rothering
  • Jana Schiffer
  • Tjorven Seibold
  • Dr. Victoria Shure
  • Nele Spillner
  • Ole Tenboll
  • Franziska Tilke
  • Stephan Tomaszewski
  • Alissa Werner
  • Jacqueline Werner
  • Silvia Wördemann

Dr. Victoria (Torey) Shure

Professur für Didaktik der Mathematik mit dem Schwerpunkt Primarstufe (Prof. Rösken-Winter)
Dr. Victoria (Torey) Shure

Johann-Krane-Weg 39
48149 Münster

vshure@uni-muenster.de

  • Akademische Ausbildung

    07.2018 – 10.2022
    Dr. phil. in Erziehungswissenschaften
  • Publikationen

    2025

    • Shure, Victoria; Lehmann, Malte; Friesen, Marita; Rösken-Winter, Bettina; Prediger, Susanne (2025). Professional development research on promoting productive practices for teachers’ handling of typical tasks of mathematics teaching: A systematic review. ZDM - Mathematics Education, - (-). doi: 10.1007/s11858-025-01659-2.

    2024

    • Pöhler-Friedrich, B., Rösken-Winter, B., & Shure, V. (2024). Mathematik-Fortbildungen in Präsenz und digital: Strukturierung, effektive Fortbildungsbestandteile und verwendete Moderationsstrategien durch Fortbildner:innen-Tandems. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 27 (3), 685–713. doi: 10.1007/s11618-024-01252-5.

    2023

    • Shure, V., & Liljedahl, P. (2023). The use of a scriptwriting task as a window into how prospective teachers envision teacher moves for supporting student reasoning. Journal of Mathematics Teacher Education, 1. doi: 10.1007/s10857-023-09570-x.
    • Shure, V., Rösken-Winter, B., Pöhler, B., & Wensing, E. (2023). How and why facilitators adapt the core ideas of professional development activities on dividing natural numbers. In Drijvers, P., Csapodi, C., Palmer, H., Gosztonyi, K., & Konya, E. (Hrsg.), Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) (S. 2–9). HAL.
    • Wensing, E., Pöhler, B., Rösken-Winter, B., & Shure, V. (2023). How and why facilitators adapt the core ideas of professional development activities on multiplying natural numbers. In Drijvers, P., Csapodi, C., Palmer, H., Gosztonyi, K., & Konya, E. (Hrsg.), Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) (S. 2–9). HAL.

    2022

    • Shure, V., & Rösken-Winter, B. (2022). Developing and validating a scriptwriting task in the context of student difficulties with fraction multiplication and division. Research in Mathematics Education, 23 (3). doi: 10.1080/14794802.2021.1988689.
    • Shure, V., Rösken-Winter, B., & Lehmann, M. (2022). How pre-service primary teachers support academic literacy in mathematics in a scriptwriting task encompassing fraction multiplication and division. Journal of Mathematical Behavior, 65. doi: 10.1016/j.jmathb.2021.100916.
    • Shure, V., Laschke, C., & Rösken-Winter, B. (2022). Utilizing a scriptwriting task as a tool to examine facilitator practices in response to teacher orientations for at-risk students. In Hodgen, J., Bolondi, G., & Ferretti, F. (Hrsg.), Proceedings of the Twelfth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME12) (S. 2–9). HAL.
    • Laschke, C., Shure, V., Pöhler, B., & Rösken-Winter, B. (2022). Facilitator practices during PD courses in response to teacher orientations for supporting at-risk students. In Hodgen, J., Geraniou, E., Bolondi, G., & Ferretti, F. (Hrsg.), Proceedings of the Twelfth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME12) (S. 2–9). HAL.

    2017

    • Shure, V. (2017). Eine international Perspektive: Culturally Responsive Teaching (CRT) in den USA. In Jostes, B., & Caspari, D. (Hrsg.), Sprachen-Bilden-Chancen: Sprachbildung in Didaktik und Lehrkräftebildung (S. 177–188). Waxmann.
nach oben

Kontakt

Universität Münster
GIMB

Johann-Krane-Weg 39
48149 Münster

Tel: +49 251 83-33079
gfgimb@uni-muenster.de
 
wissen.leben
  • Site Map
  • Impressum
  • Datenschutzhinweis
  • Barrierefreiheit

© 2025 GIMB