CV
Academic Education
- Promotionsstudium in Didaktik der Mathematik an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster
- Studium im Master of Education Mathematik und Philosophie/Praktische Philosophie für Gymnasien und Gesamtschulen an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster
- Studium im Zwei-Fach-Bachelor Mathematik und Philosophie an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster
WorkExperience
- Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Didaktik der Mathematik und der Informatik an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster
Teaching
- Seminar: Multilingual learners at school. Language-sensitive teaching in secondary mathematics education [106603]
(in cooperation with Antonia Rewer)
- Seminar: Multilingual learners at school. Language-sensitive teaching in secondary mathematics education [104179]
- Tutorial Mathematics Education [104171]
(in cooperation with Marlena Meyer)
- Seminar: Multilingual learners at school. Language-sensitive teaching in secondary mathematics education [100680]
- Tutorial Mathematics Education [100666]
(in cooperation with Marlena Meyer, Laura Wirth)
- Seminar: Multilingual learners at school. Language-sensitive teaching in secondary mathematics education [108680]
- Tutorial Mathematics Education [108667]
(in cooperation with Hoang Nguyen, Laura Wirth)
- Seminar: Multilingual learners at school. Language-sensitive teaching in secondary mathematics education [106685]
(in cooperation with Maxim Brnic) - Tutorial Mathematics Education [106671]
(in cooperation with Dr. Jascha Quarder, Laura Wirth)
- Seminar: Multilingual learners at school. Language-sensitive teaching in secondary mathematics education [106603]
Publications
- Surel, A., and Greefrath, G. . “Treffen von Annahmen beim Bearbeiten offener Modellierungsaufgaben mit mündlichem bzw. Schriftlichem Nacherzählen der Aufgabensituation als Verstehensstrategie.” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2024, edited by P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht and P. Scherer. Münster: Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. doi: 10.17877/DE290R-24946.
- Surel, Anna, and Meyer, Marlena. . “Einfluss des Nacherzählens einer Aufgabensituation auf den Bearbeitungsprozess von Modellierungsaufgaben.” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2022, edited by IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt. Münster: Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. doi: 10.17877/DE290R-23354.
- Surel, Anna, and Greefrath, Gilbert. . “The influence of retelling the task situation on making assumptions when working on mathematical modelling tasks with missing data.” in Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), edited by P. Drijvers, C. Csapodi, H. Palmér, K. Gosztonyi and E. Kónya. Budapest: Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME.
- Surel, Anna. . “Written engagement with modelling task situations as a strategy to enhance the comprehension process.” in Proceedings of the Twelfth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME12), Vol. 12 of CERME Proceedings Series, edited by J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi and F. Ferretti. N/A: Selbstverlag / Eigenverlag.
Scientific Talks
- Surel, Anna; Greefrath, Gilbert : „Treffen von Annahmen beim Bearbeiten offener Modellierungsaufgaben mit mündlichem bzw. schriftlichem Nacherzählen der Aufgabensituation als Verstehensstrategie“. 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Essen, .
- Surel, Anna; Greefrath, Gilbert : “Written and spoken retelling of the task situation as a strategy for understanding open modelling tasks”. The 21st International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA21), Awaji Island, .
- Surel, Anna; Greefrath, Gilbert : “The influence of retelling the task situation on making assumptions when working on mathematical modelling tasks with missing data”. Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Eötvös-Loránd-Universität, Budapest, .
- Surel, Anna; Meyer, Marlena : „Einfluss des Nacherzählens einer Aufgabensituation auf den Bearbeitungsprozess von Modellierungsaufgaben“. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Frankfurt am Main, .