CV
Education
- since
- Promotionsstudium in Didaktik der Mathematik an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster
- –
- Studium im Master of Education Mathematik und Philosophie/Praktische Philosophie für Gymnasien und Gesamtschulen an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster
- –
- Studium im Zwei-Fach-Bachelor Mathematik und Philosophie an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster
Positions
- since
- Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Didaktik der Mathematik und der Informatik an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster
-
Teaching
- Seminar: Multilingual learners at school. Language-sensitive teaching in secondary mathematics education [103233][ - | APF 15.29 | Anna Surel]
[ - | APF 15.29 | Anna Surel]
[ - | APF 15.29 | Anna Surel]
[ - | APF 15.29 | Anna Surel]
- Übung: Tutorial Mathematics Education [100666]
(in cooperation with Marlena Meyer, Laura Wirth) - Seminar: Multilingual learners at school. Language-sensitive teaching in secondary mathematics education [100680]
- Übung: Tutorial Mathematics Education [108667]
(in cooperation with Hoang Nguyen, Laura Wirth) - Seminar: Multilingual learners at school. Language-sensitive teaching in secondary mathematics education [108680]
- Übung: Tutorial Mathematics Education [106671]
(in cooperation with Jascha Quarder, Laura Wirth) - Seminar: Multilingual learners at school. Language-sensitive teaching in secondary mathematics education [106685]
(in cooperation with Maxim Brnic)
- Seminar: Multilingual learners at school. Language-sensitive teaching in secondary mathematics education [103233]
Publication
- . . ‘Written engagement with modelling task situations as a strategy to enhance the comprehension process.’ In Proceedings of the Twelfth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME12), edited by , 1–2. Bozen-Bolzano: ERME / Free University of Bozen-Bolzano.
Talk
- Surel, Anna; Meyer, Marlena (): „Einfluss des Nacherzählens einer Aufgabensituation auf den Bearbeitungsprozess von Modellierungsaufgaben“. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Frankfurt am Main, .