Publications
EDITED VOLUMES
(in preparation). Rethinking Cultural Learning in Foreign Language Education - The Inevitable Shift from the Intercultural Paradigm to Cosmopolitan Citizenship Education. Trier: WVT. (with Daniel Becker, Frauke Matz, Ricardo Römhild, Philipp Siepmann)
TEACHING PRACTICE
Anika Marxl & Daniel Becker (2022): "Videospiele im Englischunterricht - Ein kurzer Leitfaden." In: Schulwelt NRW 5/22, 8-10.
Anika Marxl & Marius Ritter (2021): "Migration in everyday life - finding and telling the stories around you." In: Praxis Englisch 3/21, 9-13.
Anika Marxl & Luisa Alfes (2021): "‚Our souls are mirrors‘ - Love and Hate in Instapoetry." In: Praxis Englisch (5/21), 29-34.
Anika Marxl & Ricardo Römhild (2021): "An oil spill disaster - a mediation tutorial." In: Siepmann, P. & Matz, F. (Eds.): AbiBox - Voices from the African continent: Focus on Nigeria. Hannover: Brinkmann Meyhöfer, 44-60.
Anika Marxl & Frauke Matz: "Methods in Action: How to read digital texts critically." In: Praxis Englisch (1/2021), 48-49.
Anika Marxl: "Getting to Know Nigeria. Creating an Infographic." In: Englisch betrifft uns, 2/2020, 1-6.
Anika Marxl & Frauke Matz: "Methods in Action: Teaching human rights in the language classroom." In: Praxis Englisch (1/2020), 48-49.
Anika Marxl & Ricardo Römhild: "‚The Deniers‘? - Reading Websites Critically: www.beforetheflood.com." In: Englisch betrifft uns (1/2020), 21-25.
ARTICLES
Marxl, A. & Römhild, R. (In preparation): Kritische fremdsprachliche Diskursfähigkeit – Ein Beitrag zu Standortbestimmungen & Standorterweiterungen. In: Wilden, E., Alfes, L., Cantone-Altintas, K., Cikrikci, S. & Reimann, D. (Hrsg.). Standortbestimmungen. 29. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung in Essen. 22. – 24. September 2021. Kongressband. Reihe Beiträge zur Fremdsprachenforschung. WBV.