List of Publications
Monographs
Becker, Daniel (2021). Videospiele im Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Narr.
Becker, Daniel (2021). On the Threshold of Memory: National History and Liminal Remembrance in Contemporary Irish Poetry. Trier: wvt. [Dissertation]
Edited Volumes
Becker, D., Ludwig, C. & Summer, T. (2022). Taboo(ed) Issues in ELT in the Light of Critical Pedagogy. Special Issue of Teacher Development Academic Journal 2(2).
Becker, D. & Matz, F. (Eds.). (2022). Focus on Video Games and English Language Education/ Designing Hybrid Learning Spaces. Anglistik, Vol. 33 (1), Winter. Open access
Articles
Peer-Reviewed
Becker, Daniel (2022). Hashtags and Environmental Literacy in the EFL Classroom. In: Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik.
Becker, Daniel (2021). All the Monoliths Are Fluid Now: Using Metaphor Analysis to Facilitate Student Teachers' Understanding of Transculturality. In: Anglistik: International Journal of English Studies 32(3): 227-242.
Becker, Daniel (2021). Let's (Not) Address the Monster: Zum Thema der Depression im Englischunterricht. In: Arbeiten aus Anglistik und Amerikanistik 46(2): 139-157.
Gießler, Ralf, Becker, Daniel & Schledjewski, Janine (2020). Aufgabenentwicklung und projektbasiertes Studieren an der Schnittstelle von Erzählforschung, Fremdsprachen- und Mediendidaktik. In: Herausforderung Lehrer_innenbildung Zeitschrift 3(2). https://doi.org/10.4119/hlz-2517. Open access
Becker, Daniel (2019). The Digital Citizen 2.0 – Re-Negotiating Issues of Digital Citizenship Education. In: Arbeiten aus Anglistik und Amerikanistik 44(2): 167-193.
Gießler, Ralf, Becker, Daniel & Schledjewski, Janine (2019). Cognitive apprenticeship as a tool for materials development in an EFL teacher education project. In: Proceedings of the HEAd Conference 2019. Open access
Becker, Daniel (2018). 14 Lines of Memory: The Sonnet as Memory Genre in Iggy McGovern’s Poetry. In: Arbeiten aus Anglistik und Amerikanistik 42(2): 101-124.
Becker, Daniel (2018). The Debris of History: On Waste and The Past in Irish Celtic Tiger Poetry. In: Etudes Irlandaises 43(2): 93-109.
Further Articles
Becker, Daniel (2022). On the Use of Commercial Video Games in the EFL Classroom in Northrhine-Westphalia - An Empirical Perspective. In: Daniel Becker und Frauke Matz (Eds.). Video Games and English Language Education/ Designing Hybrid Learning Spaces. Anglistik: International Journal of English Studies 33(1): 59-76.
Becker, Daniel, Ludwig, Christian und Summer, Theresa (2022). Taboos in ELT through the Lens of Critical Pedagogy: A Short Introduction. In: Teacher Development Academic Journal 2(2): 9-16. Open access
Becker, Daniel & Matz, Frauke (2022). Introduction. In: Daniel Becker und Frauke Matz (Eds.). Anglistik - International Journal of English Studies: Focus on Video Games and English Language Education/ Designing Hybrid Learning Spaces, 33(1). Heidelberg: Winter, 7-14.
Becker, Daniel & Marxl, Anika (2022). Videospiele im Englischunterricht – Ein kurzer Leitfaden. In: Schulwelt NRW 5(22), 8-10.
Marius Ritter, Stannard, Michelle & Becker, Daniel (2021). No Way to Win: Exploring Video Games as a Form of Black Lives Matter Protest. In: Der fremdsprachliche Unterricht Englisch 173: 20-25. [Choice of the video game, design of the task, textualisation of parts]
Becker, Daniel (2021). “You, Me, and the Black Dog: Im Englischunterricht Bewusstsein für das Thema Depression entwickeln.” In: Praxis Englisch 2: 34-38.
Becker, Daniel & Matz, Frauke (2021). “Science and Visions of the Future: Lösungen und didaktischer Kommentar” In: Green Line Oberstufe Lehrerband. Stuttgart Klett, 250-265.
Becker, Daniel & Matz, Frauke (2021). “Science and Visions of the Future.” In: Green Line Oberstufe Schülerbuch. Stuttgart: Klett, 210-230.
Becker, Daniel (2021). Let’s Explore Nigerian Cities – Reading ‘Lagos’ by Isaac Umunna. In: Philipp Siepmann and Frauke Matz (Eds.). Abibox: Voices from the African Continent: Focus on Nigeria. Hannover: Brinkmann, 80-83.
Becker, Daniel (2021). Performing a Nation – 'I am a Nigerian' by Nkiru Asika. In: Philipp Siepmann and Frauke Matz (Eds.). Abibox: Vocies from the African Continent: Focus on Nigeria. Hannover: Brinkmann, 76-79.
Becker, Daniel & Matz, Frauke (2020). Narrative Design – Digitale Formen des Erzählens. In: Maria Eisenmann and Jeanine Steinbock (Eds.). Sprache, Kulturen, Identitäten: Umbrüche durch Digitalisierung. Baltmannsweiler: Schneider, 107-118.
Becker, Daniel & Matz, Frauke (2020). ‘Your life is still yours to live’: Erzählstrukturen im Videospiel Life is Strange erkennen und beschreiben. In: Der fremdsprachliche Unterricht Englisch 165: 32-38.
Becker, Daniel (2020). Here’s a Story for You‘ – Zum Einsatz des YouTube Formates Storytime im Englischunterricht. In: Praxis Fremdsprachenunterricht 2: 8-11.
Becker, Daniel (2018). You who sleep in silence and without one protest – World War One Commemoration and the ‘Invisible’ Soldier in the Plays of Sydney Tomholt. In: Christian Klein und Franz-Josef Deuters (Eds.). Der Erste Weltkrieg in der Dramatik – deutsche und australische Perspektiven. Stuttgart: Metzler, 171-186.
Becker, Daniel (2016). Rezension zu Paul A. Cohens History and Popular Memory: The Power of Story in Moments of Crisis. In: Diegesis 5(2): 112-117.
Becker, Daniel (2015). Übersetzung zu “Fergus and the Druid” von William Butler Yeats. In: Yeats Reborn: A European Translation Project 2014-2015. Leuven: Peeters, 38-39.
Becker, Daniel (2015). Relevance and Narrative (Research) – An International Symposium. Konferenz Bericht. In: Diegesis 4(1): 141-145.
Becker, Daniel (2013). Rezension zu Hans-Peter Wagners William Hogarth: Das graphische Werk. In: Arbeiten aus Anglistik und Amerikanistik 38(2): 242-246.
Becker, Daniel (2013). Rezension zu Mario Klarers The Visual Culture of Modernism. In: Anglistik: International Journal of English Studies 24(1): 216-217.
Becker, Daniel (2012). Projecting the Peace Process: Kinofime der 1990er- und 2000er Jahre über Nordirland. Konferenz Bericht. In: Berichte 2012. Internationales Begegnungszentrum der Wissenschaft München e.V. München: Bavaria, 10-13.
Becker, Daniel (2012). Translation of ‚Unter den Linden‘ of Albert Wachtel. In: Eine deutsche Geschichte: Anthologie. Berlin: EPLA, 13-35.
Becker, Daniel (2011). Rezension zu Hans-Peter Wagners A History of British, Irish and American Literature. In: Literatur in Wissenschaft und Unterricht 4: 316-318.
Forthcoming/ Accepted
Becker, Daniel, Eisenmann, Maria, Krüger, Nadine, Ludwig, Christian & Summer, Theresa (Eds.) (forthcoming 2023). Mental Health in English Language Teaching. Tübingen: Narr. [SELT-Series of Prof. Dr. Engelbert Thaler].
Matz, Frauke & Becker, Daniel (forthcoming 2023). Rethinking Cultural Learning in Light of ‘Response-Abilities’: Shifting Language Education ‘onto a sustainable and resilient path’. In: Carmen M. Amerstorfer und Max von Blanckenburg (Eds.) Activating and Engaging EFL Learners and Teachers. Tübingen: Narr.
Becker, Daniel (forthcoming 2022). Taboos, Texts, and Cultural Learning in English Language Education. In: Christian Ludwig und Theresa Summer (Eds.). Taboos and Challenging Topics in Foreign Language Education: Critical language pedagogy in Theory, Research, and Practice. London: Routledge.
Becker, Daniel & Gießler, Ralf (forthcoming 2022). #hashtagsareforlearning - Hashtags as Digital Texts and their Affordances in the EFL Classroom. In: Saskia Kersten und Christian Ludwig (Eds.). Born-Digital Texts in Language Learning and Teaching. Bristol: Multilingual Matters.
Becker, Daniel (forthcoming 2022). Rezension zu Sambanis, Michaela / Walter, Maik (2022): Make it work! Interaktive Impulse zum Sprachenlernen: Von neusten Befunden der Neurowissenschaft zu konkreten Unterrichtsimpulsen. In: Beiträge zur Fremdsprachenforschung 66.