Dr. Cristina Greculescu


Untersuchung förderlicher Verhaltensweisen wie schulisches und zivilgesellschaftliches Engagement
Zielgerichtete Entwicklung pädagogischer Maßnahmen, um diese Kompetenzen systematisch zu stärken
Beruflicher Werdegang
seit 09/2025: Wissenschaftliche Mitarbeiterin (National Data Manager, ICCS 2027), Institut für Politikwissenschaft, Universität Münster
04/2024 – 12/2024: Wissenschaftliche Mitarbeiterin im DFG-geförderten Graduiertenkolleg (RTG) 2513 Social Dynamics of the Self (SELF), Bremen International Graduate School of Social Sciences (BIGSSS), Constructor University (ehem. Jacobs University Bremen)
08/2015 – 08/2025: Undergraduate Education Coordinator (bis 12/2018) / Teaching and Resource Planning Coordinator (bis 08/2025), Constructor University (ehem. Jacobs University Bremen)
Akademischer Werdegang
02/2017 – 12/2024
Promotion zum Doctor of Philosophy in Psychology (Bildungspsychologie), Bremen International Graduate School of Social Sciences (BIGSSS), Constructor University / Universität Bremen
Thema der Dissertation: “Teaching grit – Examining the effects of a school-based intervention to foster grit”
09/2006 – 12/2008
M.A. International Communication, Jacobs University Bremen
Schwerpunkte: Politische Soziologie, Kommunikationswissenschaft
Verweij, M. & Greculescu, C. (2011). Health for very few: The resurgence of malaria. In M. Verweij, Clumsy solutions for a wicked world: How to improve global governance (pp. 70-103). Palgrave Macmillan.
Tyner, A. H., Abatayo, A. L., Daley, M., Field, S., Fox, N., Haber, N. A., Hahn, K. M., … Greculescu, C., … Errington, T. M. (im Review-Prozess). Investigating the replicability of the social and behavioral sciences. Zurzeit im Begutachtungsprozess bei Nature.
Greculescu, C. & Karakaşoğlu, Y. (in Vorbereitung). Designing for impact: A user-centered approach to developing and testing a web-based grit intervention in schools. Der Preprint ist verfügbar bei SSRN: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.5317081
Greculescu, C. (in Vorbereitung). Unpacking grit: Where we stand and where we’re headed. Geplante Einreichung bei Educational Psychology Review.
06/2025 – IAIR / IACCP 2025 Conference „Bridging Intercultural Divides in a Digitally Connected World”, Brisbane, Australien
Vortrag: Grit: Does it help disadvantaged students improve their academic performance?