© S. Lelle

Sarah Victoria Lellé 

After collaborating with our team during this year's Foreign Language Afternoon (NdF), we are delighted to welcome Sarah Lellé as a new team member as of August.

She graduated from the University of Wuppertal in 2019 and has since gained extensive teaching experience in primary schools in the Steinfurt district. Through international internships, she also became familiar with the Australian education system. From 2022 to 2024, she served as a lecturer at the Chair of TEFL at the University of Wuppertal, where she focused on foundational didactics in English language teaching. Following her most recent teaching position at a primary school in Altenberge, she has now joined us as a seconded teacher and lecturer.
We look forward to collaborations on projects exploring multilingualism in primary English education and appreciate her valuable contributions to the development of our practice-oriented curriculum.

 

Contact

Englisches Seminar
Johannisstr. 12-20
D-48143 Münster

Room: ES 325
Email: sarah.lelle

office hours: appointment via email

 

  • Research focus

    • Multilingualism-sensitive English language teaching in primary education
  • Professional development 

    Since 08/2025

    Delegated Teacher at the Chair of English Language Didactics, Prof. Reckermann, University of Münster

    Since 05/2024

    Lifetime appointment as a civil servant in the Steinfurt district

    Since 02/2024

    Teacher at the Borndalschule in Altenberge

    2022-2024

    Substitute teacher in the Steinfurt district at the Lindenschule in Neuenkirchen

    Lecturer at the University of Wuppertal (Bergische Universität) TEFL chair

    2021 

    Substitue teacher at various schools within the Steinfurt disctrict

    2019-2021

    Teacher trainee at the Grundschule Dumte, Steinfurt

    2019

    Internship at the German English Bilingual School in Melbourne, Australien

    2017-2019

    Student of math, German, English and educational science at the University of Wuppertal

    Master of Education

    2017

    Auslandssemester in Perth, Australien

    2013-2017

    Student of math, German, English and educational science at the University of Wuppertal

    Bachelor of Arts

     

  • Publications

    Ausstehende Publikationen

    Lellé, S. (2025). Enchanted Forest: A thrilling Rescue Mission. Grundschule Englisch 93.

    Lellé, S. (2025). The Leaf Thief. Bookreview. Grundschule Englisch 93.

    Lellé, S. & Reckermann, J. (2025). Our interactive language wall: Sprachbewusstheit stärken und Sprachenvielfalt zugänglich machen. Grundschule Englisch 93.

    Kankowski, M. & Lellé, S.  (2025). Our plurilingual school: Gemeinsam eine mehrsprachenfreundliche Schulumgebung gestalten. Grundschule Englisch 93.

    Lellé, S. (2025). A is for Bee. Bookreview. Grundschule Englisch 93.

    Lellé, S. (2025). All Are Welcome. Grundschule Englisch 93.

    2025

    Lellé, S. (2025). A Reading Cycle: Unterrichtsidee zur Öffnung des Unterrichts für die Weiterentwicklung der Lesekompetenz. Grundschule Englisch 90, 16-19.

    Lellé, S. (2025). Out of This World: Englisch als Lingua Franca auf der ISS. Grundschule Englisch 91, 26-28.

    Lellé, S. (2025). Where Kids Go To School Around The World. Bookreview. Grundschule Englisch 91, 29.

    Lellé, S. (2025). Welcome to Our Living Museum: Ein lebendige Museum gestalten. Grundschule Englisch 92, 14-15.

    Lellé, S. (2025). My Everyday Hero: Menschen aus dem eigenen Umfeld interviewen und vorstellen. Grundschule Englisch 92, 22-23.

    2024

    Lellé, S. (2024). Getting to know my friends. Grundschule Englisch 87, 12-15.

    Lellé, S. (2024). We Don’t Eat Our Classmates. Bookreview. Grundschule Englisch 87, S. 33.

    Lellé, S. (2024). Splash. Bookreview. Grundschule Englisch 88, 36.

    Lellé, S. (2024). Let’s play Football! Bookreview. Grundschule Englisch 87, 33.

    2023

    Lellé, S. (2023). Happy Valentine’s Day! Eine Tradition aus englischsprachigen Ländern kennenlernen. Grundschule Englisch 82, S. 6-7.

    Lellé, S. (2023). How do I get to the chickens? Wegbeschreibungen in Partnerarbeit spielerisch üben. Grundschule Englisch 85, S. 24-27.

    Lellé, S. (2023). Chickentalk Around the World. Bookreview. Grundschule Englisch 85, 34.

    2022

    Lellé, S. (2022). A Leaf Can Be. Ein Laubblatt - viele Assoziationen. Grundschule Englisch 80, 16-19.

    Lellé, S. (2022). Can a Tree Be Blue? Bookreview. Grundschule Englisch 80, 30.

    Lellé, S. (2022). Goodbye Summer, Hello Autumn. Bookreview. Grundschule Englisch 80, 30.

    2021

    Frisch, S. & Lellé, S. (2021). How to work with the EXTRA. Ausreden für das Zuspätkommen in der Schule kennenlernen und eigene Ausreden erfinden. Grundschule Englisch 76, 28-30.

     

  • Lectures and Presentations

    Ausstehende Vorträge

    Lellé, S., Schlieckmann, R. (2025, 16. September). "From Tiptoeing to Tango - A Journey of Teacher-Researcher Collaboration". Vortrag im Rahmen des Online Symposium on teacher-researcher cooperation "SynAct".

    Lellé, S., Schlieckmann, R.: "Let’s keep the conversation going – Mündlichkeit im Englischunterricht am Übergang nachhaltig stärken", DGFF Kongress 2025.

    2025

    Lellé, S., Schlieckmann, R. (2025, 25. März). "Language sparks - Learners igniting sustainable futures by learning about their rights." Nachmittag der Fremdsprachen 2025, Universität Münster.