MEET - Where science meets industry

Münster Electrochemical Energy Technology (MEET) is the battery research center at Münster University. It comprises an international team of around 140 scientists who are working on the research and development of innovative electrochemical energy storage devices with high energy density, longer durability and maximum safety. The aim is to improve batteries for use in electric cars and stationary energy storage systems – at the lowest possible cost. MEET thus strives to further enhance the competitiveness of its partners in battery research – in particular on lithium-ion technology – both regionally and nationally.

News

Kartoffeln machen Licht? – Sachgeschichten aus dem MEET live erleben

© wwu/MEET

Am vergangenen Donnerstag (3. Oktober) hieß es wieder: „Türen auf für die Maus!“. Im dritten Jahr in Folge öffnete das MEET Batterieforschungszentrum seine Türen, um Kindern am bundesweiten Maus Türöffner-Tag einen Einblick in die elektrisierende Welt der Batterieforschung zu geben. Mehr lesen

MEET Battery Research Center and Helmholtz Institute Münster celebrate 10plus5 years

© Heiner Witte/Münsterview/WWU

Two research institutions have made Münster a globally renowned location for battery research: ten years ago, MEET was founded, five years later, the Helmholtz-Institute Münster. Around 150 guests were greeted yesterday (18 September) at the double jubilee celebrations, including high-ranking representatives of city, state and federal politics. Read more

For outstanding achievements in the field of lithium chemistry

© Christian Augustin, Hamburg/GDCh

Electrochemist and Materials Scientists Prof. Dr. Martin Winter of the Westfälische Wilhelms-Universität Münster (WWU) has been awarded the Arfvedson-Schlenk Prize for his outstanding scientific achievements in the field of lithium chemistry. The Society of German Chemists (GDCh) awards the prize donated by Albemarle every two years. Read more

Vielversprechend: Ganzheitliches Recycling von Batteriezellen

© WWU/Judith Kraft

Um das Stromnetz trotz unregelmäßiger Stromeinspeisung durch Windkraft- und Solaranlagen zu stabilisieren oder auch um Elektroautos zu bewegen, werden Batteriezellen benötigt. Einige der Materialien, die in der Zelle Verwendung finden, sind in ihrer Produktion oder Entsorgung umweltbelastend oder in ihrer Verfügbarkeit sehr begrenzt. Diese Probleme sollen durch die Wiederverwendung der Zellmaterialien entschärft werden. Batterieforscher vom MEET weisen eine hohe Recyclingfähigkeit gebrauchter Batteriezellen nach. Mehr lesen