Publikationen des IfK

Publikationen

  • Birkner, T. (). Interaktion von Medien- und Politiksystem. In I. Borucki et al. (Hrsg.), Handbuch Politische Kommunikation (S. 1–15). doi: 10.1007/978-3-658-26242-6_7-1.
  • Metag, Julia. (). Climate change visuals: a review of their effects on cognition, emotion and behaviour. In Holmes, David C.; Richardson, Lucy M. (Eds.), Research Handbook on Communicating Climate Change (pp. 153–160). Cheltenham, UK; Northhampton, MA, USA: unbekannt / n.a. / unknown. doi: 10.4337/9781789900408.00025.
  • Birkner, T. (). Geschichte des Journalismus . In Krone, J., Pellegrini, T. (Hrsg.), Handbuch Medienökonomie (S. 1099–1112). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. doi: 10.1007/978-3-658-09632-8_50-2.2.
  • Blöbaum, Bernd; Hanitzsch, Thomas; Badura, Laura. (). Medienskepsis in Deutschland. Zur Einführung. [Media skepticism in Germany. Introduction.]. In Blöbaum, Bernd; Hanitzsch, Thomas; Badura, Laura (Hrsg.), Medienskepsis in Deutschland: Ursachen, Ausprägungen und Konsequenzen. [Media skepticism in Germany: causes, characteristics and consequences.] (S. 1–28). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. doi: 10.1007/978-3-658-31369-2_1.
  • Blöbaum, Bernd; Hanitzsch, Thomas; Badura, Laura (Hrsg.). (). Medienskepsis in Deutschland: Ursachen, Ausprägungen und Konsequenzen. [Media skepticism in Germany: causes, characteristics and consequences.]. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. doi: 10.1007/978-3-658-31369-2.
  • Badura, Laura; Blöbaum, Bernd. (). Medienskepsis messbar machen. Methodologische Annäherung an einen sensiblen Forschungsgegenstand. [Measuring media skepticism. Methodological approach to a sensitive research subject.]. In Blöbaum, Bernd; Hanitzsch, Thomas; Badura, Laura (Hrsg.), Medienskepsis in Deutschland: Ursachen, Ausprägungen und Konsequenzen. [Media skepticism in Germany: causes, characteristics and consequences.] (S. 29–41). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. doi: 10.1007/978-3-658-31369-2_2.
  • Voß A., & Röttger U. (). Voß A., Röttger U. (2020) Erfolgreiche Führungskräftekommunikation. In Einwiller S., Sackmann S.A., Zerfaß A. (Hrsg.), Handbuch Mitarbeiterkommunikation. (S. 1–21). Wiesbaden: Gabler Verlag. doi: 10.1007/978-3-658-23390-7_18-1.
  • Borchers N, & Woelke J. (). Epistemological and methodical challenges in the research on embedded advertising formats: A constructivist interjection. Communications, 45(3), 325–349. doi: 10.1515/commun-2019-0119.
  • Wiencierz Christian, Lünich Marco. (). Trust in open data applications through transparency. New Media and Society, 2020, 1–20. doi: 10.1177/1461444820979708.
  • Birkner, T., & Mallek, S. (). The Spiegel-Affair 1962 – the incident that changed German journalism history and mediatized politics. In E. C. Tandoc Jr., J. Jenkins, R. Thomas O. Westlund (Eds.), Critical Incident in Journalism. Pivotal Moments Reshaping Journalism around the (pp. 203–215).
  • Kläs, A., & Birkner, T. (). Listen! Let me tell you a story: True Crime-Berichterstattung in Podcasts. kommunikation@gesellschaft, 21(2).
  • Gehrau, V. (). Medialisierung und Digitalisierung der Berufsorientierung. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik, Beiheft, 30, 63–77.
  • Woelke J, & Pelzer E. (). Cognitive Assessment: Think-Aloud and Thought-Listing Technique. In Van den Bulck J, Ewoldsen D R, Mares M-L, Scharrer E. (Eds.), The International Encyclopedia of Media Psychology (1. Aufl. , pp. 1–6). Hoboken: John Wiley & Sons. doi: 10.1002/9781119011071.iemp0048.
  • Röttger U., Ecklebe S., & Dudenhausen A. (). Grassroots Lobbying und Grassroots Campaigning als Public-Affairs-Strategie. In Röttger U., Donges P., Zerfaß A. (Hrsg.), Handbuch Public Affairs (S. 1–18). Wiesbaden: Gabler Verlag. doi: 10.1007/978-3-658-23391-4_32-1.
  • Uth, Bernadette; Blöbaum, Bernd; Badura, Laura; Engelke, & Katherine M. (). Institutionalisierte Interdisziplinarität: Chancen für die Neujustierung der Journalismusforschung in einer digitalisierten Welt. [Institutionalized Interdisciplinarity: Opportunities for the Readjustment of Journalism Research in a Digitized World.]. In Schützeneder, Jonas; Meier, Klaus; Springer, Nina (Hrsg.), Neujustierung der Journalistik/Journalismusforschung in der digitalen Gesellschaft. Jahrestagung der Fachgruppe Journalistik/Journalismusforschung der DGPUK 2019, Eichstätt. (S. 129–139). Eichstätt: Deutsche Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft e.V. doi: 10.21241/ssoar.70829.
  • Quandt Thorsten, Kowert Rachel. (). The video game debate: Where do we go from here? In Kowert R, Quandt T (Eds.), The video game debate 2: Revisiting the physical, social, and pyschological effects of video games (1. Aufl. , pp. 121–128). New York: Routledge. doi: 10.4324/9780429351815.
  • Kowert Rachel, Quandt Thorsten. (). Revisiting old debates. In Kowert R, Quandt T (Eds.), The video game debate 2: Revisiting the physical, social and psychological effects of video games (1. Aufl. , pp. 1–6). New York: Routledge. doi: 10.4324/9780429351815.
  • Kowert Rachel, Quandt Thorsten (Eds.). (). The video game debate 2: Revisiting the physical, social, and psychological effects of video games. 1. Aufl. New York: Routledge. doi: 10.4324/9780429351815.
  • Metag, Julia. (). Tension between visibility and invisibility: Science communication in new information environments. Studies in Communication Sciences, 21(1), 1–16.
  • Marston Hannah R., Ivan Loredana, Fernández-Ardèvol Mireia, Rosales Climent Andrea, Gómez-León Madelin, Blanche-T Daniel, Earle Sarah, Ko Pei-Chun, Colas Sophie, Bilir Burcu, Öztürk-Çalikoglu Halime, Arslan Hasan, Kanozia Rubal, Kriebernegg Ulla, Großschädl Franziska, Reer Felix, Quandt Thorsten, Buttigieg Sandra C., Paula Silva Alexandra, Gallist Vera, Rohner Rebekka. (). COVID-19: Technology, social connections, loneliness, and leisure activities: An international study protocol. Frontiers in Sociology, 5, 1–15. doi: 10.3389/fsoc.2020.57481.
  • Röttger, U. (). Public Campaigning als öffentliche Form der Public Affairs. In Röttger U., Donges P., Zerfaß A. (Hrsg.), Handbuch Public Affairs. Politische Kommunikation für Unternehmen und Organisationen (S. 1-–19). Wiesbaden: Gabler Verlag. doi: 10.1007/978-3-658-23391-4_22-1.
  • Metag, Julia; Raemy, Patric; Marcinkowski, Frank. (). Politics in the 'Selfie' Era: The Role of Politicians' Self-Portrayaly in Citizens' Perceptions of Politicians' Characteristics. In Hug, Theo; Maurer, Andreas; Walli, Thomas (Eds.), Crossing Borders. Passagi di confine. Grenzgänge (pp. 233–252). Insbruck: Innsbruck University Press.
  • Röttger Ulrike, Ecklebe Sarah, Dudenhausen Anna. (). Grassroots Lobbying und Grassroots Campaigning als Public-Affairs-Strategie. In Röttger Ulrike, Donges Patrick, Zerfaß Ansgar (Hrsg.), Handbuch Public Affairs (S. 1–18). Wiesbaden: Gabler Verlag.
  • Junghof-Preis N, Gehrau V, Zeisberg I, & Denz, C. (). Der Einsatz von weiblichen Rollenmodellen zur Berufsorientierung im Internet am Beispiel der Informationstechnologie. In Driesel-Lang Katja, Weyland Ulrike, Ziegler Birgit (Hrsg.), Berufsorientierung in Bewegung (1. Aufl. , S. 49–62). Stuttgart: Franz Steiner Verlag.
  • Gehrau, V., Waldherr, A. Scholl, A. (Hrsg.). (). Integration durch Kommunikation. Jahrbuch der Publizistik- und Kommunikationswissenschaft. Münster. doi: 10.21241/ssoar.69489.
  • Festl Ruth, Quandt Thorsten. (). Cyerbullying, online addiction, and sexting. In Potenza M, Faust K, Faust D (Eds.), The Oxford handbook of digital technologies and mental health (pp. 259–273). Oxford: Oxford University Press.
  • Kowert Rachel, Domahidi Emese, Quandt Thorsten. (). Networking and other social aspects of technology use: Past developments, present impact, and future considerations. In Potenza M N., Faust K A., Faust D (Eds.), The Oxford handbook of digital technologies and mental health (pp. 111–123). Oxford: Oxford University Press. doi: 10.1093/oxfordhb/9780190218058.001.0001.
  • Scholl, A., Gehrau, V., & Waldherr, A. (). Integration durch Kommunikation – Einige einführende Überlegungen. In Gehrau, V., Waldherr, A. Scholl, A. (Hrsg.), Integration durch Kommunikation. Jahrbuch der Publizistik- und Kommunikationswissenschaft. (S. 7–13). doi: 10.21241/ssoar.69162.
  • Gehrau, V., Scholl, A., & Waldherr, A. (). Integration durch Kommunikation in digitalen Öffentlichkeiten: Die DGPuK Tagung 2019 in Münster. In Gehrau, V., Waldherr, A. Scholl, A. (Hrsg.), Integration durch Kommunikation. Jahrbuch der Publizistik- und Kommunikationswissenschaft. (S. 179–187). Münster. doi: 10.21241/ssoar.69181.
  • Peil C, Müller K, Drüeke R, Niemand S, & Roth R. (). Technik – Medien – Geschlecht revisited. Gender im Kontext von Datafizierung, Algorithmen und digitalen Medientechnologien – eine kritische Bestandsaufnahme. Medien & Kommunikationswissenschaft, 68(3), 211–238. doi: 10.5771/1615-634X-2020-3.
  • Birkner, T., & Donk, A. (). Collective memory and social media: Fostering a new historical consciousness in the digital age? Memory Studies, 13(4), 367– 383. doi: 10.1177/1750698017750012.
  • Schatto-Eckrodt Tim, Janzik Robin, Reer Felix, Boberg Svenja, Quandt Thorsten. (). A Computational Approach to Analyzing the Twitter Debate on Gaming Disorder. Media and Communication, 8(3), 205–218. doi: 10.17645/mac.v8i3.3128.
  • Wintterlin Florian, Schatto-Eckrodt Tim, Frischlich Lena, Boberg Svenja, Quandt Thorsten. (). How to Cope with Dark Participation: Moderation Practices in German Newsrooms. Digital Journalism, 8(7), 904–924. doi: 10.1080/21670811.2020.1797519.
  • Wintterlin, Florian; Engelke, Katherine M.; Hase, Valerie. (). Can transparency preserve journalism's trustworthiness? Recipients' views on transparency about source origin and verification regarding user-generated content in the news. SC|M Studies in Communication and Media, 9(2), 218–240. doi: 10.5771/2192-4007-2020-2-218.
  • Metag, Julia. (). What drives science media use? Predictors of media use for information about science and research in digital information environments. Public Understanding of Science, 29(6), 561–578. doi: 10.1177/0963662520935062.
  • Niemand Stephan. (). Alltagsumbrüche und Medienhandeln. Eine qualitative Panelstudie zum Wandel der Mediennutzung in Übergangsphasen. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. doi: 10.1007/978-3-658-30738-7.
  • Rauchfleisch, Adrian; Metag, Julia. (). Beyond normalization and equalization on Twitter: Politicians’ Twitter use during non-election times and influences of media attention. Applied Journalism & Media Studies, 9(2), 169–189. doi: 10.1386/ajms_00021_1.
  • Birkner, T., Merziger, P., Schwarzenegger, C. (Hrsg.). (). Historische Medienwirkungsforschung. Ansätze, Methoden und Quellen. Köln: Halem.
  • Badura, Laura; Uth, Bernadette; Engelke, & Katherine M. (). Individual- statt Pauschallösungen: Transparenzstrategien im Nachrichten-Journalismus und ihr Zusammenhang mit Rezipierendenvertrauen. [Individual rather than general solutions: Transparency strategies in news journalism and their connection to recipient trust.]. In Köhler, Tanja (Hrsg.), Fake-News, Framing, Fact-Checking: Nachrichten im digitalen Zeitalter (S. 425–446). Bielefeld: Transcript Verlag.
  • Tang Wai Yen, Reer Felix, Quandt Thorsten. (). The Interplay of Gaming Disorder, Gaming Motivations, and the Dark Triad. Journal of Behavioral Addictions, 9(2), 491–496. doi: 10.1556/2006.2020.00013.
  • Engelke, & Katherine M. (). Enriching the Conversation: Audience Perspectives on the Deliberative Nature and Potential of User Comments for News Media. Digital Journalism, 8(4), 447–466. doi: 10.1080/21670811.2019.1680567.
  • Quandt Thorsten, Boberg Svenja, Schatto-Eckrodt Tim, Frischlich Lena. (). Pandemic News: Facebook Pages of Mainstream News Media and the Coronavirus Crisis -- A Computational Content Analysis. arXiV, 2020.
  • Quandt Thorsten, Boberg Svenja, Schatto-Eckrodt Tim, Frischlich Lena. (). Pandemic News: Facebook Pages of Mainstream News Media and the Coronavirus Crisis -- A Computational Content Analysis.
  • Wiencierz Christian, Röttger Ulrike, Berger Karen. (). Erfolgsfaktor Beratung. Wie Berater und Dienstleister den Weg zu einer agilen Unternehmenskommunikation unterstützen. (Communication Insights Issue 7).
  • Birkner, T., König, D., Mallek, S., Näsemann, N., & Specking, K. (). Der Fall Angela Merkel und die ‚Flüchtlingskrise‘ seit 2015. In J. Wiske (Hrsg.), Krisenkommunikation komplex (S. 46–62).
  • Tang Wai-Yen, Reer Felix, Quandt Thorsten. (). The interplay of gaming disorder, gaming motivations, and the dark triad. Journal of Behavioral Addictions, 2020, 1–6. doi: 10.1556/2006.2020.00013.
  • Hase, Valerie; Engelke, Katherine M.; Kieslich, Kimon. (). The Things We Fear. Combining Automated and Manual Content Analysis to Uncover Themes, Topics and Threats in Fear-Related News. Journalism Studies, 21(10), 1384–1402. doi: 10.1080/1461670X.2020.1753092.
  • Scheufele, D. A., Krause, N. M., Freiling, I., & Brossard, D. (). How Not to Lose the COVID-19 Communication War. Issues in Science and Technology, ..
  • Boberg Svenja, Quandt Thorsten, Schatto-Eckrodt Tim, Frischlich Lena. (). Pandemic Populism: Facebook Pages of Alternative News Media and the Corona Crisis – A Computational Content Analysis.
  • Blöbaum, Bernd. (). Medienvertrauen und Medienskepsis. [Media Trust and Media Scepticism.]. In Blome, Astrid; Eberwein, Tobias; Averbeck-Lietz, Stefanie (Hrsg.), Medienvertrauen: Historische und aktuelle Perspektiven (S. 77–94). Berlin, Boston: De Gruyter. doi: 10.1515/9783110590470.
  • Keute, Annika. (). Tagungsbericht: Verwaltungslogik und kommunikative Praxis: Wirtschaft, Religion und Gesundheit als Gegenstand von Bürokratie in Deutschland 1930-1960. : H-Soz-Kult.
  • Blöbaum, Bernd. (). (Medien-) Vertrauen in einer digitalisierten Welt. [Media Trust in a Digitized World.]. In Ückert, Sandra; Sürgit, Hasan; Diesel, Gerd (Hrsg.), Digitalisierung als Erfolgsfaktor für das Sozial- und Wohlfahrtswesen (1. Aufl. , S. 165–174). Baden-Baden: Nomos Verlag. doi: 10.5771/9783748903604.
  • Blöbaum, Bernd. (). Meinungsforschung. [Opinion Research.]. In Andersen, Uwe; Bogumil, Jörg; Marschall, Stefan; Woyke, Wichard (Hrsg.), Handwörterbuch des politischen Systems der Bundesrepublik Deutschland (S. 1–3). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. doi: 10.1007/978-3-658-23670-0_87-1.
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  • Reer Felix, Festl Ruth, Quandt Thorsten. (). Investigating problematic social media and game use in a nationally representative sample of adolescents and younger adults. Behaviour & Information Technology, 39. doi: 10.1080/0144929X.2020.1724333.
  • Schatto-Eckrodt Tim, Boberg Svenja, Wintterlin Florian, Quandt Thorsten. (). Use and Assessment of Sources in Conspiracy Theorists’ Communities. In Grimme Christian, Preuss Mike, Takes Frank W, Waldherr Annie (Eds.) Disinformation in Open Online Media. MISDOOM 2019, Hamburg , pp. 25–32. Cham: Springer International Publishing. doi: 10.1007/978-3-030-39627-5_3.
  • Frischlich Lena. (). #Dark inspiration: Eudaimonic entertainment in extremist Instagram posts. New Media and Society, 00.
  • Schlipphak B., Treib O., & Gehrau V. (). Die Beobachtung als Methode in der Politikwissenschaft. München: UTB.
  • Gehrau, Volker. (). Koch, Thomas/Peter, Christina/Müller, Philipp: Das Experiment in der Kommunikations- und Medienwissenschaft. Grundlagen, Durchführung und Auswertung experimenteller Forschung. Publizistik, 65, 95–97. doi: 10.1007/s11616-019-00541-y.
  • Hofeditz L, Ross B, Wilms K, Rother M, Rehwald S, Brenger B, Ania López A, Vogl R, & Rudolph D. (). How to Design a Research Data Management Platform? Technical, Organizational and Individual Perspectives and Their Relations. In Yamamoto S., Mori H (Eds.), Human Interface and the Management of Information. Interacting with Information. HCII 2020. (pp. 324–337). Cham: Springer VDI Verlag. doi: 10.1007/978-3-030-50017-7_23.
  • Nölleke-Przybylski, Pamela; Evers, Tanja; Altmeppen, Klaus-Dieter. (). Catch me, if you can – Journalismus als Berufsfeld und Forschungsgegenstand im Wandel: Eine Analyse der Aufgaben und Kompetenzen in Stellenanzeigen deutscher Medienunternehmen. In Schützeneder, Jonas; Meier, Klaus; Springer, Nina (Hrsg.): Neujustierung der Journalistik/Journalismusforschung in der digitalen Gesellschaft: Proceedings zur Jahrestagung der Fachgruppe Journalistik/Journalismusforschung der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft , S. 140–166. Eichstätt: Deutsche Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft e.V. doi: https://doi.org/10.21241/ssoar.70830.
  • Gebesmair, Andreas; Nölleke-Przybylski, Pamela. (). Schlüsselaspekte der Medienproduktion. In Krone, Jan Pellegrini, Tassilo (Hrsg.), Handbuch Medienökonomie (S. 585–622). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-09632-8_18-1.
  • Pelzer Elena, Raemy Patric. (). What shapes the cultivation effects from infotaining content? Toward a theoretical foundation for journalism studies. Journalism, Online First. doi: 10.1177/1464884920922704.
  • Peil, Corinna; Müller, Kathrin Friederike; Drüeke, Ricarda; Niemand, Stephan; Roth, Raik (Hrsg.) (). Technik - Medien - Geschlecht revisited. Gender im Kontext von Datafizierung, Algorithmen und digitalen Medientechnologien. Medien & Kommunikationswissenschaft, 68. doi: 10.5771/1615-634X-2020-3-I.
  • Janzik Robin, Wehden Lars-Ole, Reer Felix, Quandt Thorsten. (). Gaming Addiction – Underdefined, Overestimated? In Groen Maike, Kiel Nina, Tillmann Angela, Weßel André (Eds.), Games and Ethics: Theoretical and Empirical Approaches to Ethical Questions in Digital Game Cultures (pp. 47–59). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. doi: 10.1007/978-3-658-28175-5_4.
  • Frischlich Lena, Klapproth Johanna, Brinkschulte Felix. (). Between mainstream and alternative – co-orientation in right-wing populist alternative news media. In Grimme Christian, Preuß Mike, Takes Frank, Waldherr Annie (Eds.): Disinformation in open online media , pp. 150–167. Wiesbaden: Springer.
  • Boberg Svenja, Frischlich Lena, Schatto-Eckrodt Tim, Wintterlin Florian, Quandt Thorsten. (). Between overload and indifference: Detection of fake accounts and social bots by community managers. In Grimme Christian, Preuß Mike, Takes Frank, Waldherr Annie (Eds.): Disinformation in open online media , pp. 16–24. Wiesbaden: Springer.
  • Tang Wai Yen, Reer Felix, Quandt Thorsten. (). Investigating sexual harassment in online video games: How personality and context factors are related to toxic sexual behaviors against fellow players. Aggressive Behavior, 46(1), 127–135. doi: 10.1002/ab.21873.
  • Reer Felix, Quandt, Thorsten. (). Digital Games and Well-Being: An Overview. In Kowert Rachel (Ed.), Video Games and Well-Being: Press Start (pp. 1–21). Cham: Palgrave Macmillan. doi: 10.1007/978-3-030-32770-5_1.
  • Reer Felix, Krämer, & Nicole C. (). A Self-Determination Theory-Based Laboratory Experiment on Social Aspects of Playing Multiplayer First-Person Shooter Games. Entertainment Computing, 34, Article 100353. doi: 10.1016/j.entcom.2020.100353.
  • Reer Felix, Krämer, & Nicole C. (). Investigating psychological causes and consequences of playing in online gaming communities: The roles of offline and clan-based need satisfaction. Journal of Gaming & Virtual Worlds, 12(2), 201–212. doi: 10.1386/jgvw_00014_1.
  • Starke C, Marcinkowski, F, & Wintterlin F. (). Social networking sites, personalization, and trust in government: Empirical evidence for a mediation model. Social Media + Society, online first. doi: 10.1177/2056305120913885.
  • Wintterlin, F. (). Prochazka, Fabian: Vertrauen in Journalismus unter Online-Bedingungen. Zum Einfluss von Personenmerkmalen, Qualitätswahrnehmungen und Nachrichtennutzung. Publizistik. doi: 10.1007/s11616-020-00634-z.
  • Krause N. M., Freiling I., Beets B., & Brossard D. (). Fact-Checking as Risk Communication: The Multi-Layered Risk of Misinformation in Times of COVID-19. Journal of Risk Research, .. doi: 10.1080/13669877.2020.1756385.
  • Gärtner Chantal, Jünger Jakob. (). Datenanalyse von rechtsverstoßenden Inhalten in Gruppen und Kanälen von Messengerdiensten am Beispiel Telegram. : Landesanstalt für Medien Nordrhein Westfalen. doi: 10.13140/RG.2.2.34152.29442.
  • Jünger Jakob, Gärtner Chantal. (). Distilling Issue Cycles from Large Databases: A Time-Series Analysis of Terrorism and Media in Africa. Social Science Computer Review, 39(6), 1272–1291. doi: 10.1177/0894439320979675.
  • Scholl Armin. (). The Critic’s Perspective: A Second-Order Critique of Stefan Weber’s Critique of Non-Dualism. Constructivist Foundations, 15(2), 180–182.
  • Morten Anna, Frischlich Lena, Rieger Diana. (). Gegenbotschaften als Baustein der Radikalisierungsprävention. In Schmidt JB, Ernst J, Rieger D, Roth HJ (Hrsg.), Propaganda und Prävention: Forschungsergebnisse, didaktische Ansätze, interdisziplinäre Perspektiven zur pädagogischen Arbeit zu extremistischer Internetpropaganda (S. 581–589).
  • Assenmacher Dennis, Adam Lena , Frischlich Lena , Trautmann Heike , Grimme Christian. (). Inside the tool set of automation: Free social bot code revisited. In Grimme Christian, Preuß Mike, Takes Frank, Waldherr Annie (Eds.): Disinformation in open online media , pp. 101–114. Wiesbaden: Springer.
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  • Frischlich Lena, Mede Niels Göran, Quandt, Thorsten. (). The markets of manipulation: The trading of social bots on clearnet and darknet markets. In Grimme Christian, Preuß Mike, Takes Frank, Waldherr Annie (Eds.): Disinformation in open online media , pp. 89–99. Wiesbaden: Springer.
  • Eppert Kerstin, Frischlich Lena, Bögelein Nicole, Jukschat Nadine, Reddig Melanie, Schmidt-Kleinert, Anja. (). Navigating a rugged coastline. (Connecting Research on Extremism North-Rhine Westphalia). Bonn: BICC.
  • Assenmacher Dennis, Clever Lena, Frischlich Lena, Quandt Thorsten, Trautmann, Heike, Grimme Christian. (). Demystifying social bots: On the intelligence of automated social media actors. Social Media + Society, 00.
  • Rieger Diana, Frischlich Lena, Rack Stefanie, Bente Gary. (). Digitaler Wandel, Radikalisierungsprozesse und Extremismusprävention im Internet. In Ben Slama Brahim, Kemmesies Uwe (Hrsg.), Handbuch Extremismusprävention (S. 351–387). Wiesbaden: Bundeskriminalamt.
  • Dechert, Andre. (). A Forgotten Profession: Producer Representatives. Rundfunk und Geschichte, 46(3-4), 53–57.
  • Dechert, Andre. (). Mediale Anschlusskommunikation als Ressource der historischen Mediennutzungsforschung: Die TV-Sitcom Married … With Children und die Stereotypisierung der US-amerikanischen der Working Class. In Birkner, Thomas; Merziger, Patrick; Schwarzenegger, Christian (Hrsg.), Historische Medienwirkungsforschung: Ansätze, Methoden und Quellen. (S. 185–201). Köln: Herbert von Halem Verlag.
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  • Hofmann S, Madsen C, & Distel B. (). Developing an Analytical Framework for Analyzing and Comparing National E-Government Strategies. In Viale, P. G., Janssen, M., Lee, H., Lindgren, I., Rodríguez, B. M., Scholl, H., Zuiderwijk, A. (Eds.): International Conference on Electronic Government , pp. 15–28. Springer. doi: 10.1007/978-3-030-57599-1_2.
  • Scholta Hendrik, Halsbenning Sebastian, Distel Bettina, Becker Jörg. (). Walking a Mile in Their Shoes—A Citizen Journey to Explore Public Service Delivery from the Citizen Perspective. In Viale Pereira, Gabriela; Janssen, Marijn; Lee, Habin; Lindgren, Ida; Rodríguez Bolívar, Manuel Pedro; Scholl, Hans Jochen; Zuiderwijk, Anneke (Eds.): Electronic Government: 19th IFIP WG 8.5 International Conference, EGOV 2020, Linköping, Sweden, August 31 – September 2, 2020, Proceedings , pp. 164–178. Cham: Springer. doi: 10.1007/978-3-030-57599-1_13.
  • Distel, B. (). Assessing Citizens' Non-Adoption of Public E-Services in Germany. Information Polity, 2020(25:3), 339–360. doi: 10.3233/IP-190214.
  • Halsbenning Sebastian, Scholta Hendrik, Distel Bettina. (). Quo vadis, Civis? Entwicklung einer Citizen Journey für eine nachfrageorientierte Dienstleistungsentwicklung im öffentlichen Sektor. Berlin: NEGZ. doi: 10.30418/2626-6032.2020.13.
  • Ogonek Nadine, Distel Bettina, Hofmann Sara. (). Kompetenzvermittlung im öffentlichen Sektor neu gedacht. Berlin: Selbstverlag / Eigenverlag / Self-publishing. doi: 10.30418/2626-6032.2020.11.
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