M. Sc. Julia Bracht
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M. Sc. Julia Bracht
Research Associate
Research Group - Prof. Holodynski
Developmental Psychology in Educational Contexts
Room 303
Tel: +49 (0) 251 83-3 43 09
Fax: +49 (0) 251 83-3 43 14
julia.bracht@uni-muenster.de
Consultation hours: by appointment
  • Curriculum Vitae

    Education

    • since 06/2018 - Doctoral studies at the University of Münster, Germany, Developmental Psychology in Educational Contexts
    • 10/2017-12/2017 - residence for research (master thesis), Universidad de Otavalo, Ecuador
    • 02/2017-06/2017 - term abroad (Erasmus program), Universidad de Salamanca, Spain
    • 2015-2018 - Master of Science, Psychology (Focus Area: Learning - Development – Counselling), Westfälische Wilhelms-University Münster, Germany
    • 2012-2015 - Bachelor of Science, Psychology, Westfälische Wilhelms-University Münster, Germany

    Experience

    • since 06/2018 - Research Associate at the Institute for Psychology in Education and Instruction (Work Unit: Developmental Psychology in Educational Settings, Prof. Dr. M. Holodynski), Westfälische Wilhelms-University Münster
    • 2016/2017 - Internship: Central Course Guidance and Counselling Service Münster (hospitation visits, development and conducting of workshops regarding learning strategies and time management)
    • 2014-2016 - Internship: Research Group Holling, Statistics and Methodology: „Measurement of divergent thinking processes in adolescents regarding cultural influences“, two-week-stay at the Université René Descartes in Paris, France
    • 04/2013-09/2013 - Internship: Research Group Cognition and Gender, UKM Münster
    • 03/2013-09/2013 - Internship: Centre for Forensic Psychology in Bochum, Germany

    Thesis

    • Master: „Cultural differences in mothers‘ responsivity and children’s reactions to the Still-Face paradigm – a comparison between Ecuador and Germany“
    • Bachelor: „The relation of Cultural Frame Switching, Bicultural Identity Integration and creativity moderated by priming“
  • Research

    Research Interests

    • Motor and self-regulatory development in early childhood
    • Developmental Psychology as a basis for education concepts in Kindergarten
  • Teaching Experience

    • SoSe 2022: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Kindesalter" im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (Grundschule) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
    • WiSe 2021/22: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Jugendalter" im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (HRSGe) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
    • SoSe 2021: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Kindesalter" im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (Grundschule) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
    • WiSe 2020/21: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Jugendalter" im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (HRSGe) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
    • SoSe 2020: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Kindesalter" im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (Grundschule) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
    • WiSe 2019/20: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Jugendalter" im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (HRSGe) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
    • SoSe 2019: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Kindesalter" (Kurs A & B) im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (Grundschule) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
    • WiSe 2018/19: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Jugendalter" im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (HRSGe) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
  • Publications

    Publications

    • Seeger, D, Bracht, J., Bohn, C. &. Holodynski, M. (2020). Motorik-Kiste. Spielerisch Kompetenzen fördern. Freiburg: Herder.

    Contributions to Conferences

    • Bracht, J. , Seeger, D., & Holodynski M. (2019). Evaluation einer Spielintervention zur Förderung von motorischen und selbstregulatorischen Kompetenzen von 4- bis 6-jährigen Kindern bei der Gemeinsamen Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), 09.-12.09.2019, Leipzig.