Curriculum Vitae
Education
- since 06/2018 - Doctoral studies at the University of Münster, Germany, Developmental Psychology in Educational Contexts
- 10/2017-12/2017 - residence for research (master thesis), Universidad de Otavalo, Ecuador
- 02/2017-06/2017 - term abroad (Erasmus program), Universidad de Salamanca, Spain
- 2015-2018 - Master of Science, Psychology (Focus Area: Learning - Development – Counselling), Westfälische Wilhelms-University Münster, Germany
- 2012-2015 - Bachelor of Science, Psychology, Westfälische Wilhelms-University Münster, Germany
Experience
- since 06/2018 - Research Associate at the Institute for Psychology in Education and Instruction (Work Unit: Developmental Psychology in Educational Settings, Prof. Dr. M. Holodynski), Westfälische Wilhelms-University Münster
- 2016/2017 - Internship: Central Course Guidance and Counselling Service Münster (hospitation visits, development and conducting of workshops regarding learning strategies and time management)
- 2014-2016 - Internship: Research Group Holling, Statistics and Methodology: „Measurement of divergent thinking processes in adolescents regarding cultural influences“, two-week-stay at the Université René Descartes in Paris, France
- 04/2013-09/2013 - Internship: Research Group Cognition and Gender, UKM Münster
- 03/2013-09/2013 - Internship: Centre for Forensic Psychology in Bochum, Germany
Thesis
- Master: „Cultural differences in mothers‘ responsivity and children’s reactions to the Still-Face paradigm – a comparison between Ecuador and Germany“
- Bachelor: „The relation of Cultural Frame Switching, Bicultural Identity Integration and creativity moderated by priming“
Research
Research Interests
- Motor and self-regulatory development in early childhood
- Developmental Psychology as a basis for education concepts in Kindergarten
Teaching Experience
-
WiSe 2022/23: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Jugendalter" im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (HRSGe) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
- SoSe 2022: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Kindesalter" im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (Grundschule) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
- WiSe 2021/22: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Jugendalter" im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (HRSGe) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
- SoSe 2021: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Kindesalter" im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (Grundschule) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
- WiSe 2020/21: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Jugendalter" im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (HRSGe) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
- SoSe 2020: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Kindesalter" im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (Grundschule) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
- WiSe 2019/20: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Jugendalter" im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (HRSGe) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
- SoSe 2019: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Kindesalter" (Kurs A & B) im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (Grundschule) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
- WiSe 2018/19: "Entwicklung der sozialen und emotionalen Kompetenz im Jugendalter" im lehramtsspezifischen BA-Studiengang (HRSGe) nach LABG 2009 (Bildungswissenschaften, Psychologie)
-
Publications
Publications
- Seeger, D, Bracht, J., Bohn, C. &. Holodynski, M. (2020). Motorik-Kiste. Spielerisch Kompetenzen fördern. Freiburg: Herder.
Contributions to Conferences
-
Bracht, J. , Seeger, D., & Holodynski M. (2022). Wie die Entwicklung des Effekt-, Imitations- und Instruktionslernens die Entwicklung der Motorik beeinflussen (Posterbeitrag) bei der 54. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp), 16.-18.06.2022, Münster.
-
Bracht, J. , Seeger, D., & Holodynski M. (2022). Förderung motorischer und selbstregulatorischer Kompetenzen im Vorschulalter bei 4- bis 6-jährigen Kindern in einer spielbasierten Intervention (Posterbeitrag) bei der 35. Jahrestagung der dvs-Sektion Sportpädagogik, 16.-18.06.2022, Münster.
-
Bracht, J. , Seeger, D., & Holodynski M. (2022). Videobasierte Messung motorischer und selbstregulatorischer Kompetenzen bei 4- bis 6-jährigen Kindern in einer spielbasierten Intervention (Posterbeitrag) beim 52. DGPs-Kongress, 12.-15.09., Hildesheim.
- Bracht, J. , Seeger, D., & Holodynski M. (2019). Evaluation einer Spielintervention zur Förderung von motorischen und selbstregulatorischen Kompetenzen von 4- bis 6-jährigen Kindern bei der Gemeinsamen Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), 09.-12.09.2019, Leipzig.