Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Theologische Revue
  • Current Issue
  • Archives
    • Archive
    • Digital Library
    • Digital Archive Issues
    • A look back towards the future - from our archives
  • Lists
    • List of Doctoral Dissertations and Habilitations
    • Annual Indices
  • About us
    • History
    • Editorial Team
    • Data Protection Policy
    • Gender-Just Language
  • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 116 (2020): September /
  4. Religious Education

Härle, Wilfried: Religionsunterricht unter pluralistischen Bedingungen. Eine kritische Sichtung des Hamburger Modells

Authors

  • Clauß Peter Sajak Catholic-Theological Faculty of Münster University

DOI:

https://doi.org/10.17879/thrv-2020-2962

Downloads

  • pdf (Deutsch)

Published

2020-09-18

Issue

Vol. 116 (2020): September

Section

Religious Education

Most read articles by the same author(s)

  • Clauß Peter Sajak, Understanding Religion. Empirical Perspectives in Practical Theology. Essays in Honour of Hans-Georg Ziebertz, hg. v. Ulrich Riegel / Stefan Heil / Boris Kalbheim / Alexander Unser , Theologische Revue: Vol. 117 (2021): August
  • Clauß Peter Sajak, Englert, Rudolf: Geht Religion auch ohne Theologie? , Theologische Revue: Vol. 118 (2022): Feburary
  • Clauß Peter Sajak, Ratzke, Christian: Hochschuldidaktisches Interreligiöses Begegnungslernen. Eine empirisch-explorative Studie zum Potenzial interreligiöser Kompetenzentwicklung in der Ausbildung von Ethik- und Religionslehrer_innen , Theologische Revue: Vol. 118 (2022): Juni
  • Clauß Peter Sajak, Theologie für konfessionell–kooperativen Religionsunterricht. Ein Handbuch, hg. v. Bernd Schröder / Jan Woppova , Theologische Revue: Vol. 119 (2023): July
  • Clauß Peter Sajak, Grethlein, Christian: Christliche Lebensform. Eine Geschichte christlicher Liturgie, Bildung und Spiritualität , Theologische Revue: Vol. 120 (2024): Juli
  • Clauß Peter Sajak, Boehme, Katja: Interreligiöses Begegnungslernen. Grundlegung einer fächerkooperierenden Didaktik von Weltsichten , Theologische Revue: Vol. 120 (2024): Juli
  • Clauß Peter Sajak, Religionsunterricht beobachten. Praktiken – Artefakte – Akteure, hg. v. Norbert Brieden / Gerhard Büttner / Hans Mendl , Theologische Revue: Vol. 120 (2024): Juli

Language

  • Deutsch
  • English

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

For contributors

For libraries

For publishers

Faculty of Cath. Theology | hosted by ULB Münster | Aschendorff Press | Imprint | Data Privacy

Theologische Revue – ISSN: 2699-5433

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.