Isa Marie Korfmacher

Research Associate and PhD Student
Isa Marie Korfmacher

Schlossplatz 34, room 238
48143 Münster

T: +49 251 83-39388

Consultation Hours

Consultation Hours: Wednesdays by appointment or via Zoom by appointment

Academic Profiles: External Profile
  • Research Foci

    • Uncertainty in Biology Education
    • Strategies of Science Communication in Biology Education
    • Digital Media and AI in Biology Education
  • CV

    Academic Education

    University of Münster (formerly Westfälische Wilhelms-Universität Münster): Master of Education in Biology and German
    Humboldt University of Berlin: Bachelor of Arts in Biology and German
    Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf: Bachelor of Science Psychologie (Grundstudium)

    Positions

    University of Münster (formerly Westfälische Wilhelms-Universität Münster): Research Associate at the Centre for Biology Education
    Centre for Practical Teacher Training (ZfsL) Düsseldorf: Student Teacher in Biology and German at Goethe-Gymnasium Düsseldorf (Degree: Second State Examination for Teaching Qualification)
    University of Münster (formerly Westfälische Wilhelms-Universität Münster): Student Assistant with a Bachelor’s Degree (SHB) in the Department of Language Education, working with Dr. Schroeter-Brauss
  • Teaching

    • Practice: *) Spezielle Themen des Biologieunterrichts I [132199]
      (in cooperation with and Christiane Konnemann)
      • [ | Wed, | | VSH 224]
      • [ | Wed, | | VSH 224]
      • [ | Thu, | | VSH 224]
      • [ | Thu, | | VSH 224]
    • Praxisbezogene Studien: Praxisbezogene Studien (Begleitung) im Fach Biologie, Schwerpunkt: Lehren und Lernen mit digitalen Medien und KI im Biologieunterricht [132046]

    • Praxisbezogene Studien: Praxisbezogene Studien (Begleitung) im Fach Biologie, Schwerpunkt: Lehren und Lernen mit digitalen Medien und KI im Biologieunterricht [130091]

    • Practice: *) Spezielle Themen des Biologieunterrichts I [138144]
      (in cooperation with Jens Steinwachs, , Christiane Konnemann and Benedikt Heuckmann)
    • Praxisbezogene Studien: Praxisbezogene Studien (Begleitung) im Fach Biologie, Schwerpunkt: Lehren und Lernen mit digitalen Medien im Biologieunterricht [138113]

    • Praxisbezogene Studien: Praxisbezogene Studien (Begleitung) im Fach Biologie, Schwerpunkt: Lehren und Lernen mit digitalen Medien im Biologieunterricht [136027]

    • Praxisbezogene Studien: Praxisbezogene Studien (Begleitung) im Fach Biologie, Schwerpunkt: Lehren und Lernen mit digitalen Medien im Biologieunterricht [134420]

    • Praxisbezogene Studien: Praxisbezogene Studien (Begleitung) im Fach Biologie, Schwerpunkt: Lehren und Lernen mit digitalen Medien im Biologieunterricht [133995]

    • Praxisbezogene Studien: Praxisbezogene Studien (Begleitung) im Fach Biologie, Schwerpunkt: Lehren und Lernen mit digitalen Medien im Biologieunterricht [130222]
    • Praxisbezogene Studien: Praxisbezogene Studien (Begleitung) im Fach Biologie, Schwerpunkt: Lehren und Lernen mit digitalen Medien im Biologieunterricht [130223]

    • Praxisbezogene Studien: Praxisbezogene Studien (Begleitung) im Fach Biologie, Schwerpunkt: Lehren und Lernen mit digitalen Medien im Biologieunterricht [138072]

    • Praxisbezogene Studien: Praxisbezogene Studien (Begleitung) im Fach Biologie, Schwerpunkt: Lehren und Lernen mit digitalen Medien im Biologieunterricht [136298]
    • Praxisbezogene Studien: Praxisbezogene Studien (Begleitung) im Fach Biologie [136306]
  • Articles in Scientific Journals, Newspapers or Magazines

  • Scientific Talks

    • Korfmacher, Isa Marie; Konnemann, Christiane; Hammann, Marcus : “Dealing with Uncertainty in Science Education – A Systematic Review on Types of Uncertainty and Ways of Dealing with Uncertainty”. , Lyon, .
    • Blauza, S.; Korfmacher, I.; Zielonka, S.; Heuckmann, B. : “Using AI for Adaptive Feedback and Intelligent Tutoring in Biology Education (Poster)”. AI Research EXPO by CeNoS & InterKI, Münster, .

    • Korfmacher, Isa Marie; Hammann, Marcus; Konnemann, Christiane : „Umgang mit Unsicherheit beim naturwissenschaftlichen Lehren und Lernen: Ein systematisches Review“. Internationale Tagung der Fachsektion Didatik der Biologie (FDdB) im VBio 2023, PH Ludwigsburg, .
    • Korfmacher, Isa Marie; Hammann, Marcus; Konnemann, Christiane : „Teach consensus, not controversy! Effekte von consensus messaging auf die Akzeptanz der Evolutionstheorie.24. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im VBIO, Frankfurt am Main, .