M. Sc. Anna-Lena Jesussek

Curriculum Vitae
Professional Career
Since 11/2023 Doctoral Research Assistant, Work Unit of Clinical Psychology and Psychotherapy for Children and Adolescents, Institute of Psychology, University of Münster , Germany 2021 - 2023
Student Research Assistant, Institute for Health Research and Education, Department of New Public Health, University of Osnabrück
Academic Education
2021 - 2023 M. Sc. Psychology: Clinical Psychology and Psychotherapy, University of Osnabrück, Germany 2017 - 2021 B. Sc. Psychology, University of Osnabrück, Germany Research interest
- Transdiagnostic processes in the development and maintenance of mental disorders in childhood and adolescence
- Implementation of psychotherapeutic interventions in the associated university outpatient clinic
Teaching
- Praktikum/Seminar: Social psychology [070057]
(in cooperation with Dr. Anja Feneberg)[ - | | wöchentlich | Mi | Fl 129 | Anna-Lena Jesussek]
[ - | Fl 129 | Anna-Lena Jesussek]
[ - | Fl 129 | Anna-Lena Jesussek]
[ - | Fl 129 | Anna-Lena Jesussek]
[ - | Fl 129 | Anna-Lena Jesussek]
- Praktikum/Seminar: Introductory research class [078073]
- Praktikum/Seminar: Research Class [078074]
- Praktikum/Seminar: Social psychology [076062]
(in cooperation with Dr. Anja Feneberg)
- Seminar: Praxis der Psychotherapie Teil 2: Kinder und Jugendliche [074140]
(in cooperation with Dr. Sarah Jurga, Dr. Anja Feneberg, Dr. Judith Silkenbeumer) - Seminar: Praxis der Psychotherapie Teil 2: Kinder und Jugendliche [074138]
(in cooperation with Dr. Sarah Jurga, Dr. Anja Feneberg, Dr. Judith Silkenbeumer) - Seminar: Praxis der Psychotherapie Teil 2: Kinder und Jugendliche [074139]
(in cooperation with Dr. Sarah Jurga, Dr. Anja Feneberg, Dr. Judith Silkenbeumer) - Seminar: Praxis der Psychotherapie Teil 2: Kinder und Jugendliche [074141]
(in cooperation with Dr. Sarah Jurga, Dr. Anja Feneberg, Dr. Judith Silkenbeumer)
- Praktikum/Seminar: Social psychology [070057]
Publications
Schmidt, L., Hannemann, N., Jesussek, A.-L. & Babitsch, B. (2023). Kommunikation und Interaktion in den digitalen Semestern – die Sichtweise von Studierenden am Institut für Gesundheitsforschung und Bildung (IGB). Abstractband Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) 2023. Vorab-Onlinepublikation. https://doi.org/10.3205/23GMA118
Hannemann, N., Schmidt, L., Jesussek, A.-L. & Babitsch, B. Abschlussbericht Digitale Lehre am Institut für Gesundheitsforschung und Bildung während der COVID-19-Pandemie: Ergebnisse der Studierendenbefragungen im Zeitraum vom Sommersemester 2020 bis Wintersemester 2021/2022. In Veröffentlichung.