The module Brand Management gives insights into strategies and recently developed concepts in the context of brand management. Strategic and operational implications for brand management are discussed.

Topics treated in the module:

  • Introduction to the fundamental terms and concepts of brand management (e.g., brand awareness, brand image, and brand engagement)
  • Conceptualization and measurement of brand equity
  • Importance of brands for companies and consumers, taking brand relationships into account
  • Strategic options regarding the brand architecture
  • Means of brand management in a digital brand environment
  • The role of brand elements (e.g., name, logo, and packaging)

The aim of this module is that students are able to deal with brand management and its characteristics on a strategic and operational level.

Dieser Kurs vermittelt einen vertiefenden Einblick in die moderne Markenführung und damit verbundene Konzepte. Es werden dabei sowohl strategische als auch operative Fragestellungen der Markenführung diskutiert.

Im Rahmen dieses Kurses werden unter anderem folgende Themen behandelt: 

  • Einführung in grundlegende Begrifflichkeiten der Markenführung (z.B. Markenbekanntheit, Markenimage und Markenengagement)
  • Konzeptualisierung und Messung von Markenwert
  • Bedeutung von Marken für Unternehmen und Konsumenten unter Einbeziehung von Markenbeziehungen
  • Unternehmensseitige Optionen zur Gestaltung der Markenarchitektur
  • Das Management von Marken in digitalen Zeiten
  • Die Rolle von Markenelementen (z.B. Name, Logo oder Verpackung)

Ziel dieses Kurses ist es, dass die Studierenden sich sowohl auf strategischer als auch auf operativer Ebene mit Markenführung und ihren Besonderheiten befassen.

Kurs im HIS-LSF

Semester: SoSe 2024