Hintergrund und Beziehungen zu anderen Kursen:

In diesem Kurs werden grundlegende Methoden der multivariaten Datenanalyse vermittelt, die es ermöglichen, empirische Forschungsfragen im Marketing zu beantworten. Die verschiedenen Methoden werden in einem Marktforschungsprojekt angewandt, um die Lernerfahrung zu verbessern. Die diskutierten Methoden sind Grundlage für neuere Methoden des Machine Learning. Die Kenntnis dieser Methoden ist für Marketing-Manager in einer datengetriebenen Welt unverzichtbar.

 

Hauptthemen:

  • Varianzanalyse
  • Regressionsanalyse
  • Logistische Regression
  • Faktorenanalyse
  • Cluster-Analyse
  • Conjoint-Analyse 

 

Kursziel:

Ziel dieses Kurses ist es, dass die Studierenden lernen, die verschiedenen Methoden kompetent anzuwenden und auf der Grundlage der Ergebnisse der empirischen Forschung Management-Einsichten abzuleiten.

Background and relations to other courses:

This course teaches basic methods of multivariate data analysis that enable students to answer empirical research questions in marketing. The various methods will be applied to a marketing research project to enhance the learning experience. The methods discussed are the basis for machine learning methods. Knowledge of these methods is essential for marketing managers in a data-driven world.



Main topics:

  • Analysis of variance
  • Regression analysis
  • Logistic regression
  • Factor analysis
  • Cluster analysis
  • Conjoint analysis 

 

Course objective:

It is the objective of this course that students learn how to apply the different methods in a competent manner, and how to derive managerial insights based on the results of empirical research.

Kurs im HIS-LSF

Semester: WiSe 2023/24