The objective of the project seminar is to work on a current, relevant business problem. In cooperation with a very well-known manufacturer of branded goods, marketing students will work out solutions for actual marketing challenges in groups.

The business problems will be presented to the students by company representatives in the kick-off meeting. During the course, students will work on their topics and get feedback from their university advisors as well as from the company side. The final work will be presented on the last course day.

Das Ziel des Projektseminars ist es, an relevanten Businessproblemen zu arbeiten. In Kooperation mit einem sehr bekannten Hersteller von Markenprodukten erarbeiten Marketingstudenten in Gruppen Lösungsansätze für echte Marketingherausforderungen.

Die Businessprobleme werden den Studenten im Kick-Off-Termin von Unternehmensvertretern vorgestellt. Im Laufe des Kurses bearbeiten die Teilnehmer ihre Fragestellung und bekommen Feedback sowohl von ihren Universitätsbetreuern als auch von Unternehmensseite. Ihre finale Ausarbeitung präsentieren die Studenten am letzten Kurstag.

Kurs im HIS-LSF

Semester: ST 2020