

Projects
- PPP Canada 2021-2023 - Investigating Productive Failure in Computer Science ()
Individual Granted Project: | DAAD - Programm des projektbezogenen Personenaustauschs mit verschiedenen Partnerländern | Project Number: 57565376 - Verbundvorhaben KETTI: Kompetenzerwerb von Tutorinnen und Tutoren in der Informatik-Ansätze zur Weiterentwicklung der Tutorenausbildung und des Tutoreneinsatzes unter Berücksichtigung des Lernbedarfs von Studierenden und den Anforderungen durch innovative Lehrkonzepte ()
Participation in Federally Funded Joint Project: | Federal Ministry of Research, Technology and Space | Project Number: 01PB14007A - Verbundvorhaben KETTI: Kompetenzerwerb von Tutorinnen und Tutoren in der Informatik-Ansätze zur Weiterentwicklung der Tutorenausbildung und des Tutoreneinsatzes unter Berücksichtigung des Lernbedarfs von Studierenden und den Anforderungen durch innovative Lehrkonzepte – KETTI ()
Participation in Federally Funded Joint Project: | Federal Ministry of Research, Technology and Space | Project Number: 01PB14007A; - The 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Münster, October 13-15, 2016 – WiPSCE 2016 ()
Individual Granted Project: | Google Ireland Limited | Project Number: 356300 - Creating a Map of Informatics Education in Schools – CaMIES ()
Individual Granted Project: | Informatics Europe Association for Computing Machinery - PPP USA/Kanada: Similarity of polygonal curves in the presence of noisy data ()
Participation in other joint Project: | German Academic Exchange Service | Project Number: 57052155 - Collaborative Research Center SFB 876 (Providing Information by Resource-Constrained Data Analysis) - A2: Algorithmic aspects of learning methods in embedded systems – SFB 876 ()
Project Carried out outside the University Münster: | DFG - Collaborative Research Centre | Project Number: SFB 876 - dortMINT: Diagnostic teaching and individual advancement in STEM teacher education – dortMINT ()
Project Carried out outside the University Münster | Project Number: dortMINT