Research Areas
- Social Media
- Word of Mouth
- Trust Research
Doctoral Thesis
David against Goliath?! The persuasive impact of electronic Word-of-Mouth on corporate trust - A quantitative analysis using the example of the mobile sector
- Supervisor
- Prof. Dr. Ulrike Röttger
- Doctoral Subject
- Kommunikationswissenschaft
- Targeted Doctoral Degree
- Dr. phil.
- Awarded by
- Department 06 – Education and Social Studies
CV
Education
- Research Associate and Doctoral Candiate, Research Training Group "Trust and Communication in a Digitized World", University of Muenster
- Communication Science, M.A., University of Muenster
- Strategic Communication, San Diego State University, USA
- Communication Science, B.A., University of Erfurt
Positions
- Trainee Communication Consulting
- Research Assistant, University of Muenster
- Student Assistant, Chair for Media Integration, University of Erfurt
Honors
- Albert-Oeckl-Wissenschaftspreis der DPRG in the category Bachelor/Master – Deutsche Public Relations Gesellschaft (DPRG)
- MedienAlumni-Preis für die beste Abschlussarbeit 2013 – MedienAlumni Münster e.V.
- Nachwuchsförderpreis 2013 des Bundesverbands deutscher Pressesprecher – Bundesverbands deutscher Pressesprecher e.V.
Project
- GRK 1712 – RTG 1712: Trust and Communication in a Digitized World ( – )
Main DFG-Project Hosted at the University of Münster: DFG - Research Training Group | Project Number: GRK 1712
- GRK 1712 – RTG 1712: Trust and Communication in a Digitized World ( – )
Publications
- „Entstehung und Entwicklung von negativem Word-of-Mouth: Warum Facebook-Nutzer Shitstorms initiieren und unterstützen.“ In Strategische Onlinekommunikation. Theoretische Konzepte und empirische Befunde, herausgegeben von , 155–182. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. .
Scientific Talks
- Folger, Mona (): ‘David against Goliath?! The persuasive impact of (negative) electronic Word-of-Mouth on Corporate Trustworthiness’. 2017 ICA Public Relations Division PhD Student Workshop, San Diego, USA, .
- Folger, Mona; Röttger, Ulrike; Wiencierz, Christian (): ‘The Influence of Electronic Word-of-Mouth on Corporate Image.’ THE MANAGEMENT GAME OF COMMUNICATION: How PR/Corporate Communication Supports Organizations and What Communicators Can Learn from Management Disciplines (EUPRERA 2015 ANNUAL CONGRESS), Oslo, Norwegen, .
- Folger, Mona; Röttger, Ulrike (): „Entstehung und Entwicklung von negativem Word-of-Mouth: Warum Facebook-Nutzer Shitstorms initiieren und unterstützen“. 20. Jahrestagung der Fachgruppe PR/Organisationskommunikation der DGPuK, Wolfsburg, Deutschland, .
- Folger, Mona (): „Entstehung und Entwicklung von Shitstorms: Motivation und Intention der Beteiligten am Beispiel von Facebook“. 10. Kommunikationskongress des Bundesverband deutscher Pressesprecher e.V., Berlin, .