Publications

The following list contains a selection of recent contributions from researchers involved in CONCREDE-related projects.

  • 2023

    Ameel, L., J.M. Gurr, B. Buchenau. Narrative in Urban Planning: A Practical Field Guide. Transcript, 2023.

    Boes, T., K. Sina, eds. “Thomas Manns transatlantische Autorschaft.” Special issue of the journal Literatur für Leser:innen 43:3 (2023).

    Buchenau, B., J.M. Gurr, M. Sulimma, eds. City Scripts: Narratives of Postindustrial Urban Futures. Ohio State University Press, 2023.

    Breinig, H., B. Buchenau, S. Opfermann. “Kapitel 3: Revolutionszeit und frühe Republik.” Amerikanische Literaturgeschichte. Ed. T. Müller, H. Zapf. Metzler, accepted, scheduled for 2023.

    Civitillo, S., A.M. Mayer, P. Jugert. “The effect of teacher-based racial-ethnic discrimination on student wellbeing and academic outcomes: a systematic review and meta-analysis.” PsyArXiv, 2023 [DOI: 10.31234/osf.io/d4rva].

    Göbel, K., C. Lion, K. Neuber, U. Cukiermann. “Self-efficacy in online teaching during the immediate transition from conventional to online teaching in Germany and Argentina - The relevance of institutional support and individual characteristics.“ Education Sciences 13:1 (2023): 76 [DOI: 10.3390/educsci13010076].

    Gronostay, D., S. Manzel, F. Zischke. “Konstruktion eines Testinstruments zur Erhebung des Professionswissens von Lehramtsstudierenden im Fach Sozialwissenschaften (SoWis-L).” Diagnostica. Zeitschrift für Psychologische Diagnostik und Differentielle Psychologie (2023) [open access, DOI: 10.1026/0012-1924/a000313].

    Heyen, F., S. Manzel. “Algorithmen, Filterblasen und Echokammern – Herausforderungen für die Politische Meinungs- und Urteilsbildung im Kontext sozialer Medien.” Die Digi­tali­sie­rung des Politischen. Theoretische und praktische Herausforderungen für die Demo­kratie. Ed. A. Wagener, C. Stark. Springer, 2023. 193–212 [DOI: 10.1007/978-3-658-38268-1_9].

    Hoydis, J., R. Bartosch, J.M. Gurr. Climate Change Literacy [Cambridge Elements in the Environmental Humanities]. Cambridge UP, 2023, open access [DOI: https://doi.org/10.1017/9781009342032].

    Jugert, P., S. Civitillo, F. Ialuna, M.J. Kaiser, A.M. Mayer. “Wie kann Angst vor dem Verlust der eigenen Kultur bei Geflüchteten begegnet werden?” 2023 [URL: fachnetzflucht.de/wie-kann-angst-vor-dem-verlust-der-eigenen-kultur-bei-gefluech-teten-begegnet-werden].

    Kurz, B., M. Parreira do Amaral. “Philanthropising Teacher Education? The Emerging Activities of Corporate Philanthropy in Teacher Development.” Revista Española de Educación Comparada 42:1 (2023): 109–132 [DOI: 10.5944/reec.42.2023.34241].

    Manzel, S., C. Forkarth. “Multilinguale Differenz ist (k)ein Risiko für Politisches Lernen.” Politische Bildung in der superdiversen Gesellschaft. Ed. M. Oberle, M.M. Stamer. Wochenschau, 2023. 35–43.

    Markard, N. “Affirmative Action im Lichte von Intersektionalität.” Materiale Gleichheit. Ed. A.K. Mangold. Nomos [forthcoming 2023].

    Martinsen, F. “Radikale Demokratie – kreative Demokratie. Zur Unterbrechung der archē in Politik und Kunst.” Wie kommt das Neue in die Welt? Kreativität und Innovation interdisziplinär. Ed. F. Jaeger, S. Voßkamp. Metzler, 2023. 85–99 [DOI: 10.1007/978-3-662-65196-4_5].

    Schmidt, F., O. Treib, F. Eckardt. “The Virus of Polarization: Online Debates About Covid-19 in Germany.” Political Research Exchange 5:1 (2023) [open access, DOI: 10.1080/2474736X.2022.2150087].

    Schneider, U. “Der Geteilte Himmel (1962). Eine tragische Liebesgeschichte zwischen Ost und West.” Deutsche Filmgeschichten: Historische Portraits. Ed. N. Hanning, A. Schlimm, K. Wünschmann. Wallstein, 2023. 124–130 [DOI: 10.5771/9783835384484].

    Sina, K. TransAtlantik. Hans Magnus Enzensberger, Gaston Salvatore und ihre Zeitschrift für das westliche Deutschland. 2nd Ed. Wallstein, 2023 [DOI: 10.5771/9783835349575].

    Sina, K. “Von der Republik als innerer Tatsache. Nachruf auf Hans Magnus Enzensberger.” Merkur 77:2 (2023): 5–15 [URL: merkur-zeitschrift.de/artikel/von-der-republik-als-innerer-tatsache-a-mr-77-2-5/].

    Sina, K., C. Spoerhase, K. Beals. “Archive of the Poet and Writer.” PMLA 138:1 (2023): 98–101 [DOI: 10.1632/S0030812923000032].

    Thein, C. “Normativität als Problem der genealogischen Formkritik des Rechts.” Archiv für Rechts- und Sozialphilosophie 109:3 (2023): 308-317 [DOI: 10.25162/arsp-2023-0015.

    Thein, C., F. Mertens, M. Minor. „Epistemische und ethische Zugänge zu aktuellen Er­scheinungs­weisen von Kontroversität in politischen und kulturellen Öffentlichkeiten.“ Philosophische Rundschau 70:4 (2023) [DOI: 10.1628/phr-2023-0035].

    Thein, C., T. Moser. “Ebenen des philosophischen Textverstehens und ihre lesestrategische Bedeutung.” Zeitschrift für Philosophische Forschung 77:3 (2023) [DOI: 10.3196/004433023837586013].

    Thein, C. “Kontroversität in der ethisch-politischen Urteilsbildung.” Urteilsbildung in den Fachdidaktiken im Dialog. Ed. P. Starke. Wochenschau, 2023. 1–25 [accepted for publication].

    Treib, O., C. Schäfer, B. Schlipphak. “Anti-pluralist Reactions to an Anti-pluralist Party: The ‘Alternative for Germany’ and the German Party System.” Populist Parties and Democratic Resilience: A Cross-National Analysis of Populist Parties’ Impact on Democratic Pluralism in Europe. Ed. B. Crum, A. Oleart. Routledge, 2023. 58–79 [URL: researchgate.net/publication/350107266_Anti-pluralist_Reactions_to_an_Anti-pluralist_Party_The_%27Alternative_for_Germany%27_and_the_German_Party_System].

    van Ackeren, I., S.M. Schmid-Kühn. “Homogenität und Heterogenität im Schulsystem.” Umgang mit Heterogenität in Schule und Unterricht. Grundlagentheoretische Beiträge und didaktische Reflexionen. 2nd Ed. T. Bohl, J. Budde, M. Rieger-Ladich. Klinkhardt, 2023. 179-196.

    van Ackeren, I., E.D. Klein, R.A. Hejtmanek. “Internationale Schulstrukturvergleiche.” Handbuch Bildungs- und Erziehungssoziologie. 2nd Ed. Eds. U. Bauer, U.H. Bittlingmaye, A. Scherr. Springer VS, 2023. 1003–1021 [DOI: 10.1007/978-3-658-30903-9_56].

    Westphal M., U. Willems, eds. “Doing Realist Political Theory.” Special Issue, Critical Review of International Social and Political Philosophy 26:3 (2023) [DOI: 10.1080/13698230.2022.2120654].

  • 2022

    Abs, H.J., E.D. Klein. “Schulentwicklung.” Handbuch Schulpädagogik. 2nd ed. Ed. M. Harring, C. Rohlfs, M. Gläser-Zikuda. Waxmann, 2022. 748–759.

    Beckmann, L., S. Kötter-Mathes, E.D. Klein, N. Bremm, I. van Ackeren. “Schools’ improvement capacity and responses to the COVID-19 pandemic. Evidence from schools serving disadvantaged communities.” Frontiers in Education 7: 1008813 (2022) [open access, DOI: 10.3389/feduc.2022.1008813].

    Benasso, S., D. Bouillet, T. Neves, M. Parreira do Amaral, eds. Landscapes of Lifelong Learning Policies across Europe: Comparative Case Studies. Palgrave Macmillan, 2022 [open access, DOI: 10.1007/978-3-030-96454-2].

    Civitillo, S., P. Jugert. “Zooming in on everyday ethnic-racial discrimination: a review of experience sampling methodology studies in adolescence.” PsyArXiv, 2022 [URL: psyarxiv.com/chxed].

    Deimel, D., H.J. Abs. “Local Characteristics Shape the Intended Political Behaviours of Adolescents.” Social Indicators Research 162 (2022): 619–641 [DOI: 10.1007/s11205-021-02852-y].

    Deimel, D., K. Hahn-Laudenberg, J.F. Ziemes, H.J. Abs. “Civic Education and Social Interactions at School as Drivers of Intended Electoral Participation: Similarities and Differences in Four European School Systems.” Education, Citizenship and Social Justice. (2022) [DOI: 10.1177/17461979221114549].

    Dvořák, T., J. Zouhar, O. Treib. “Regional Peripheralization as Contextual Source of Populist Attitudes in Germany and Czech Republic.” Political Studies, first view (2022) [DOI: 10.1177/00323217221091981].

    Ernst, A., D. Fuchs. “Power dynamics, shifting roles, and learning: Exploring key actors in participation processes in the German Energy Transformation.” Energy Research & Social Science 85:102420 (2022) [DOI: 10.1016/j.erss.2021.102420].

    Fuchs, D., B. Lennartz. “Business interest in human rights regulation. Shaping actors’ duties and rights.” Critical Review of International Social and Political Philosophy (2022) [open access, DOI: 10.1080/13698230.2022.2113226].

    Fuchs, D., S. Dolinga. “Corporate power and the shaping of sustainability governance.” The Routledge Handbook of Democracy and Sustainability. Ed. B. Bornemann, H. Knappe, P. Nanz. Routledge, 2022. 222–236 [DOI: 10.4324/9780429024085-20].

    Göbel, K. “Reflexion in der Lehrkräftebildung: Wie nehmen Studierende Reflexionsprozesse wahr und wie kann die Reflexionsbereitschaft von Studierenden unterstützt werden?” Zeitschrift Erziehung & Unterricht Themenheft “Reflexion als Kernelement für den Lehrer:innenberuf” 172:9-10 (2022): 718–275.

    Göbel, K., J. Bönte, A. Gösch, K. Neuber. “The relevance of collegial video-based reflection on teaching for the development of reflection-related attitudes.” Teaching and Teacher Education 120:103878 (2022) [DOI: 10.1016/j.tate.2022.103878].

    Göbel, K., K. Neuber. “Verändern sich reflexionsbezogene Einstellungen von Studierenden nach der Nutzung von Schülerrückmeldungen im Praxissemester? Befunde einer Interventionsstudie.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25 (2022): 721–744 [DOI: 10.1007/s11618-022-01069-0].

    Göbel, K., Z. Preusche. “The Relationship Between Minority Students’ Ethnic Identity, Perceived Discrimination and Their Self-Esteem – Evidence from Germany.” The Challenge of Radicalization and Extremism: Integrating Research on Education and Citizenship in the Context of Migration. Ed. G. Gutzwiller-Helfenfinger, K. Göbel, H.J. Abs. Brill, 2022 [DOI: 10.1163/9789004525658_005].

    Gumbert, T., C. Bohn, D. Fuchs, B. Lennartz. “Demokratische Nachhaltigkeitspolitik im Anthropozän.” Demokratie und Nachhaltigkeit. Aktuelle Perspektiven auf ein komplexes Spannungsverhältnis. Ed. T. Gumbert, C. Bohn, D. Fuchs, B. Lennartz, C. Müller. NOMOS, 2022. 9–32 [DOI: 10.5771/9783748934479-9].

    Gurr, J.M. “Palimpsest.” The Routledge Companion to Literary Urban Studies. Ed. L. Ameel. Routledge, 2022. 72–86. 

    Gutmann, Th. “Der Wert des ‘nackten Lebens’.” Freiheit oder Leben? Das Abwägungsproblem der Zukunft. Ed. K. Günther, U. Volkmann. Suhrkamp, 2022. 47–67.

    Gutmann, Th. “Staat ohne Gründe?” Gottloser Staat? Im interdisziplinären Gespräch mit Horst Dreier. Ed. M. Kühnlein. Nomos, 2022. 57–68 [DOI (collection as a whole): 10.5771/9783845297026-57].

    Gutmann, Th., E. Ortland, K. Stierstorfer, eds. Enzyklopädie Recht und Literatur/Encyclopedia of Law and Literature. 2022– [open access, URL: http://www.lawandliterature.eu].

    Gutzwiller-Helfenfinger, E., H.J. Abs, K. Göbel, eds. The Challenge of Radicalization and Extremism. Integrating Research on Education and Citizenship in the Context of Migration. Brill, 2022 [open access, DOI: 10.1163/9789004525658_000].

    Handro, S. “Wozu noch historische Jubiläen? Wiederholung als gesellschaftliche Integrations- und Orientierungsressource.” Historische Jubiläen. Zwischen historischer Identitätsstiftung und geschichtskultureller Reflexion [Geschichtsdidaktik Diskursiv - Public History und Historisches Denken 10]. Ed. C. Gundermann, H. Knoch, H. Thünemann. Peter Lang, 2022. 233–268 [DOI (collection as a whole): 10.3726/b19657].

    Handro, S., B. Schönemann, eds. Sprachsensibler Geschichtsunterricht. Geschichtsdidaktische Forschungsperspektiven und -befunde. [Geschichtskultur und historisches Lernen 23]. LIT, 2022. 

    Kaiser, M.J., C. Hagelskamp, P. Jugert. “‘Tolerance is Inherent to Our Family.’ White German parents' racial-ethnic socialization in an East German city.” PsyArXiv, 2022 [DOI: 10.31234/osf.io/87k62].

    Kind, T., M. Lepper, K. Sina, eds. Poetik der Mitte. Walter Kempowski im literatur- und ideengeschichtlichen Kontext. Wallstein, 2022.

    Klinger, K., J. Metag, M.S. Schäfer, T. Füchslin, N. Mede. “Are science communication audiences becoming more critical? Reconstructing migration between audience segments based on Swiss panel data.” Public Understanding of Science 31:5 (2022): 553–562 [open access, DOI: 10.1177/09636625211057379].

    Klinger, K., J. Metag, M.S. Schäfer. “Global Warming's Five Germanys – Revisited and Framed in an International Context.” Environmental Communication 16:8 (2022): 1108–1126 [DOI: 10.1080/17524032.2022.2153897].

    Klinkenborg, H., D. Fuchs. “Religion: A Resource in European Climate Politics? An Examination of Faith-Based Contributions to the Climate Policy Discourse in the EU.” Zeitschrift für Religion, Gesellschaft und Politik 6 (2022): 83–101 [DOI: 10.1007/s41682-021-00082-0].

    Knöbl, W. “Aggression: a sociological perspective.” Rethinking the crime of aggression. International and interdisciplinary perspectives. Ed. S. Bock, E. Conze. Springer, 2022: 23–41 [DOI: 10.1007/978-94-6265-467-9_2].

    Knöbl, W. Die Soziologie vor der Geschichte. Zur Kritik der Sozialtheorie. Suhrkamp, 2022.

    König, A., A. Niederbacher. “Die Suche nach den besten Eltern. Eine Dokumentenanalyse zum Wandel des normativen Musters guter Kindheit in der Adoptionsvermittlung.” Zeitschrift für Soziologie 51:3 (2022): 278–297 [open access, DOI: 10.1515/zfsoz-2022-0018].

    König, A., D. Bühler-Niederberger, K. Jendrzey. “Good mothers — good children: temporary labour migration of Polish women.” Kinder und Kindheit in gesellschaftlichen Umbrüchen. Ed. C. Dreke, B. Hungerland. Beltz Juventa, 2022. 204–221.

    König, A., D. Bühler-Niederberger. “Bildung als Taktgeber des Lebenslaufs: Einführung in den Schwerpunkt.” Special Issue. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 3 (2022): 219–225 [URL: https://www.beltz.de/fachmedien/erziehungswissenschaft/zeitschriften/zeitschrift_fuer_soziologie_der_erziehung_und_sozialisation/artikel/49307-bildung-als-taktgeber-des-lebenslaufs-einfuehrung-in-den-schwerpunkt.html].

    Liegmann, A.B., I. van Ackeren, R. Breiwe, et al. “Germany: School-to-School Collaboration at the Interface of Bureaucracy and Autonomy.” School to School Collaboration: Learning Across International Contexts. Ed. P.W. Armstrong, C. Brown. Emerald, 2022. 209–225 [DOI: 10.1108/978-1-80043-668-820221013].

    Manzel, S. “The Potential of Civic and Citizenship Education to Preventing Right-Wing Extremism.” The Challenge of Radicalization and Extremism: Integrating Research on Education and Citizenship in the Context of Migration. Eds. E. Gutzwiller-Helfenfinger, H.J. Abs, K. Göbel. Brill, 2022. 129–153 [open access, DOI: 10.1163/9789004525658_006].

    Manzel, S., F.E. Zischke. “Interventionsstudien im Politikunterricht.” Handbuch Geschichts- und Politikdidaktik. Ed. G. Weißeno, B. Ziegler. Springer, 2022. 315–329 [DOI: 10.1007/978-3-658-29673-5_21-1].

    Markard, N. “Geschlecht, Gender und sexuelle Orientierung als Diskriminierungs­kategorien.” Handbuch Antidiskriminierungsrecht. Ed. A.K. Mangold, M. Payandeh. Mohr Siebeck, 2022. 261–301 [DOI (collection as a whole): 10.1628/978-3-16-156882-4].

    Markard, N. “Struktureller und institutioneller Rassismus: Eine juristische Perspektive.” Grundgesetz und Rassismus. Ed. D. Thym, J. Froese. Mohr Siebeck, 2022. 161–193 [open access, DOI (collection as a whole): 10.1628/978-3-16-161737-9].

    Martinsen, F., “Menschenrechte.” Handbuch Menschenbilder. Ed. Z. Michael. Springer Reference, 2022 [DOI: 10.1007/978-3-658-32138-3_59-1].

    Mede, N., M. Schäfer, J. Metag, K. Klinger. “Who supports science-related populism? A nationally representative survey on the prevalence and explanatory factors of populist attitudes toward science in Switzerland.” PLoS ONE 17:8 (2022): e0271204 [open access, DOI: 10.1371/journal.pone.0271204].

    Metag, J., G. Gurr. “Too Much Information? A Longitudinal Analysis of Information Overload and Avoidance of Referendum Information Prior to Voting Day.” Journalism & Mass Communication Quarterly (2022) [open access, DOI: 10.1177/10776990221127380]. 

    Nieder, C., J.F. Bosch, A.P. Nockemann, J. Kärtner. “Evaluation of RISE: A Sexual Violence Prevention Program for Female College Students in India.” Journal of Interpersonal Violence 37:7–8 (2022): NP5538–NP5565 [DOI: 10.1177/0886260520959631].

    Parreira do Amaral, M. “Digitalisierung – Entgrenzung – Disruption? Bildung und Erziehung im 21. Jahrhundert.” Grenzen auflösen – Grenzen ziehen. Grenzbearbeitungen zwischen Erziehungswissenschaft, Politik und Gesellschaft. Ed. M. Frank, T. Geier, V. Holz, S. Hornberg, C. Machold, L. Otterspeer, M. Singer-Brodowski, P. Stošić. Budrich, 2022. 163–182 [DOI: 10.2307/j.ctv33p9zs4.11].

    Parreira do Amaral, M., C. Thompson, eds. Geopolitical Transformations in Higher Education. Imagining, Fabricating and Contesting Innovation. Springer International Publishing, 2022 [DOI: 10.1007/978-3-030-94415-5].

    Schäfer, C., O. Treib, B. Schlipphak. “What Kind of EU Do Citizens Want? Reform Preferences and the Conflict over Europe.” Journal of European Public Policy, first view (2022) [open access, DOI: 10.1080/13501763.2022.2102670].

    Schäfer, M.S., D. Mahl, T. Füchslin, J. Metag, J. Zeng. “From Hype Cynics to Extreme Believers: Typologizing the Swiss Population’s COVID-19-Related Conspiracy Beliefs, Their Corresponding Information Behavior, and Social Media Use.” International Journal of Communication 16 (2022): 2885–2910 [open access, URL: ijoc.org/index.php/ijoc/article/ view/18863].

    Schlipphak, B., P. Meiners, O. Treib, C. Schäfer. “When Are Governmental Blaming Strategies Effective? How Blame, Source and Trust Effects Shape Citizens’ Acceptance of EU Sanctions Against Democratic Backsliding.” Journal of European Public Policy, first view (2022) [open access, DOI: 10.1080/13501763.2022.2102671].

    Schmidt am Busch H.C., D. Halliday, Th. Gutmann, eds. Inheritance and the Right to Bequeath: Legal and Philosophical Perspectives. Routledge, 2022 [DOI: 10.4324/9781003318477].

    Schneider, U. “Der Raum der Globalgeschichte. Strategien der Narrativierung und Visualisierung.” Narrative und Darstellungsweisen der Globalgeschichte. Ed. G. Lingelbach. De Gruyter, 2022. 189–212 [DOI: 10.1515/9783110743067-011].

    Schneider, U., N. Bennemann, eds. Gerhard Mercator. Briefe. Edition in Lateinisch mit deutscher Übersetzung. Wissenschaftliche Buchgesellschaft, 2022. 

    Sina, K. ‘”Plurales Ich. Thomas Manns transatlantischer Demokratiebegriff.”  Thomas Mann und die politische Neuordnung Deutschlands nach 1945. Ed. A. Kinder, T, Lörke, S. Zilles. Walter de Gruyter, 2022. 25–43 [DOI: 10.1515/9783110706116-003].

    Sina, K. “Beflügelte Interessen. Vorüberlegungen zu einer transatlantischen Literaturgeschichte (mit einem Fokus auf Deutschland und die USA).” Globalgeschichten der deutschen Literatur. Ed. U. Büttner, D. Kim. Metzler, 2022. 331–341 [DOI: 10.1007/978-3-476-05786-0_19].

    Sina, K. “Im Pantheon der geistigen Teddybären. Odo Marquard als Reclam-Autor.” Zeitschrift für Ideengeschichte 16:3 (2022): 111–117.

    Sina, K., ed. Im Kopf von Maxim Biller. Essays zum Werk. Kiepenheuer & Witsch, 2022.

    Spiegler, O., T. Zingora, P. Jugert. “Classroom ethnic diversity, teacher support and peer victimization: Evidence from four European countries.” PsyArXiv, 2022 [URL: psyarxiv.com/fzkt3/].

    Thein, C. “Moderne und Renaissance im Vexierbild nachmetaphysischen Denkens.” Einheit und Vielheit metaphysischen Denkens. Ed. W. Mesch, M. Städtler, C. Thein. Meiner, 2022. 288–312 [URL (collection as a whole): meiner-elibrary.de/einheit-und-vielheit-metaphysischen-denkens.html].

    Thein, C. “Von den Menschenrechten zur Menschenwürde und zurück? - Neue Motivlagen im post-metaphysischen Rechtsdenken von Jürgen Habermas.” Archiv für Rechts- und Sozialphilosophie 108:3 (2022): 354–374 [DOI: 10.25162/arsp-2022-0019]. 

    Treib, O. “Akteurzentrierter Institutionalismus.” Handbuch Policy-Forschung. 2nd Ed., Ed. G. Wenzelburger, R. Zohlnhöfer. Springer Fachmedien, 2022 [DOI: 10.1007/978-3-658-05678-0_10-1].

    Treib, O., E. Mastenbroek, E. Versluis. “Theoretical Perspectives on Improving Policy Implementation in the EU.” Elgar Encyclopedia of European Union Public Policy. Ed. P.R. Graziano, J. Tosun. Edward Elgar, 2022. 464–473 [DOI: 10.4337/9781800881112.ch48].

    Uslucan, H.-H. “Das semiotische Antlitz der Lebenswelt.” Mehrsprachigkeit und Mehrkulturalität im Konflikt. Ed. Y. Ekinci, L. Hoffmann. Iudicum Verlag, 2022. 146–158.

    Uslucan, H.-H., H.U. Brinkmann, eds. Dabeisein und Dazugehören. Integration in Deutschland. 2nd Ed. Springer VS, 2022 [DOI: 10.1007/978-3-531-19010-5].

  • 2021

    Abs, H.J. “Options for developing European strategies on citizenship education.” European Educational Research Journal 20:3 (2021): 329–347 [DOI: 10.1177/1474904121994418].

    Abs, H.J., A. Moldenhauer. “Partizipation in Schule und Unterricht.” Handbuch Schulforschung. Ed. T. Hascher, T.S. Idel, W. Helsper. Springer VS, 2021. 1–19 [DOI: 10.1007/978-3-658-24734-8_67-1].

    Bellmann, J., K. Hans, J. Küper, C. Thiel. “Qualität als Tradierungsproblem. Eine Auseinandersetzung mit Forschungsperspektiven auf evaluative Praktiken in der Lehrer*innenbildung.” Bildung und Erziehung 74:1 (2021): 8–30 [DOI: 10.13109/buer.2021.74.1.8].

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