CURRICULUM VITAE

  • Seit 12/2017
    • Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Zentrum für Hochschullehre (ZHL) der WWU Münster
  • 09/2016 – 08/2017
    • Studium der Kommunikationswissenschaft (M.Sc.) an der Universität Twente
  • 09/2011 – 07/2015
    • Studium der Kommunikationswissenschaft (B.A.) an der Saxion University of Applied Sciences

  • Hilfskrafttätigkeiten
    • 12/2015 - 11/2017 Wissenschaftliche Hilfskraft im eLectures Projekt (WWU Münster)

FORSCHUNGS- UND ARBEITSSCHWERPUNKTE

  • Nutzung von Vorlesungsaufzeichnungen
  • eLearning

PUBLIKATIONEN

in press

  • Ebbert, D., Dutke, S. (in press). Patterns in students’ usage of lecture recordings: A cluster analysis of self-report data. Research in Learning Technology

VORTRÄGE

2019

  • Ebbert, D. & Dutke, S. (2019, September). How students use (psychology) lecture recordings: An approach to explore study strategies. European Society for Psychology Learning and Teaching (ESPLAT) Biannual Conference, Utrecht, The Netherlands.
  • Ebbert, D. (2019, September). Vorlesungsaufzeichnungen nutzen: Eine Anleitung für Studierende. Opencast-Tagung D/A/CH 2019, Münster, Germany.
  • Ebbert, D. & Dutke, S. (2019, June). How do students use lecture recordings? A cluster analysis of evaluation data. Media & Learning 2019: Video in Higher Education, Leuven, Belgium.
  • Ebbert, D. & Dutke, S. (2019, January). How do students use lecture recordings?. Opencast Summit 2019, Zurich, Switzerland.

POSTER

2019

  • Ebbert, D. & Dutke, S. (2018, October). Wie nutzen Studierende Videoaufzeichnungen von Vorlesungen? Eine Clusteranalyse von Befragungsdaten. Fachtagung IWM #Learnmap, Tübingen, Germany.

GUTACHTER

Ad hoc Gutachter für:

  • Research in Learning Technology
  • Scholarship of Teaching and Learning in Psychology