Neu: Grossman & Baim’s Cardiac Catheterization

Edition: 8th
Pages: 1168
Lippincott 2013

The premier reference on cardiac catheterization, and appeals to seasoned practitioners, residents and cardiology fellows. This title reflects the rapid evolution and growing clinical use of hemodynamic data and of imaging and interventional techniques.

Features new chapters, including: Integrated Imaging Modalities in the Cardiac Catheterization Lab; Radial Artery Approach; Complications; Pitfalls in the Evaluation of Hemodynamic Data; Evaluation of Tamponade, Constrictive, and Restrictive Physiology ; Coronary Artery Anomalies; Interventions for Acute Myocardial Infarction; Pericardial Interventions: Pericardiocentisis, Balloon Pericardiotomy, and Epicardial Approach to Cardiac Procedures; General Overview of Interventions for Structural Heart Disease; Interventions for Cardiac Arrhythmias; Interventions with Cell Therapies; and Aortic Endovascular Grafting (LWW)

Wie berichtet, bietet die ZB Med seit Juni 2012 allen Ärzten und Wissenschaftlern der Medizinfakultät ein Portal an, um E-Books zu bestellen. In der Regel werden diese Bücher von der ZB Med bezahlt, sind also für den obigen Personenkreis kostenfrei. Der Clou ist, dass diese E-Books nicht nur dem Besteller zur Verfügung stehen, sondern allen Angehörigen der Universität Münster.

Im Gegensatz zu unseren übrigen E-Books, die eine unbegrenzte Nutzung erlauben, können diese einzeln desiderierten Titel jedoch nur von einem Nutzer gleichzeitig aufgerufen und sofort am Bildschirm gelesen werden. Lediglich zum Herunterladen, Annotieren und Verwalten muß man sich bei Ebrary registrieren.

Im Katalog, dem Buchkatalog der Universitätsbibliothek, kann man gezielt nach Online-Büchern suchen. Zugänglich sind diese Bücher nur im Hochschulnetz der Universität.