• Forschungsschwerpunkte

    • Sportkonsum im digitalen Zeitalter
    • Social Media (Twitter) Analysen
    • Korpuslinguistik
  • Promotion

    Opportunities and Challenges for Using Digital Trace Data from Social Media Services for the Social Sciences of Sport

    BetreuerInnen
    • Prof. Dr. Henk Erik Meier
    • Mutz, Michael
    • Konjer, Mara
  • Vita

    Akademische Ausbildung

    seit
    Promotionsstudium am Institut für Sportwissenschaft, WWU Münster
    -
    Masterstudium der Fächer Englisch und Sport an der WWU Münster, Abschluss: Master of Education (1. Staatsexamen)
    -
    Bachelorstudium der Fächer Anglistik und Sportwissenschaften an der WWU Münster, Abschluss: Bachelor of Arts

    Beruflicher Werdegang

    seit
    Wissenschaftlicher Mitarbeiter im Arbeitsbereich Sozialwissenschaften des Sports, Institut für Sportwissenschaft, WWU Münster
    -
    Studentische Hilfskraft am Institut für Sportwissenschaft, WWU Münster
  • Lehre

  • Publikationen

    Aufsätze

    Aufsätze (Zeitschriften)
    • Hölzen Martin, Meier Henk Erik. (). Do Football Consumers Care About Sport Governance? An Analysis of Social Media Responses to the Recent FIFA Scandal. Journal of Global Sport Management, Online first. doi: 10.1080/24704067.2018.1432983.
    • Meier Henk Erik; Rose Anica; Hölzen Martin. (). Spirals of signification? A corpus-linguistic analysis of the German doping discourse. Communication and Sport, 5, 352-373. doi: 10.1177/2167479515610151.
    Buchbeiträge (Sammel- Herausgeberbände)
    • Meier Henk Erik, Hölzen Martin. (). Die FIFA als „politische Maschine “. In Ihle Holger, Meyen Michael, Mittag Jürgen, Nieland Jörg-Uwe (Hrsg.), Globales Mega-Event und nationaler Konfliktherd. Die Fußball-WM 2014 in Medien und Politik (S. 121-134).

    Abschlussarbeiten (Dissertation, Habilitation)

    • Martin Hölzen. (). Opportunities and challenges for using digital trace data from social media services for the social sciences of sport. (Dissertation). Universität Münster. [Akzeptiert]
  • Vorträge

    • Hölzen, Martin (): ‘Do Football Consumers Care About Sports Governance? An Analysis of Social Media Responses to the Recent FIFA Scandal’. 10. Deutsch-Japanisches Symposium / 10th German-Japanese Symposium, Westfälische Wilhelms-Universität, Münster, Deutschland, .
    • Hölzen, Martin (): ‘Are football fans ignorant? Investigating public responses to FIFA’s corruption scandal by analyzing twitter data’. Sport & EU 11th Annual Conference, Institute for European Studies, CEU-San Pablo University, Madrid, Spain, .