CURRICULUM VITAE

  • seit 10/2016 
  • seit 10/2016 
    • Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Psychologie in Bildung und Erziehung am Lehrstuhl „Sozialpsychologische Grundlagen von Erziehung und Unterricht“, Prof. Dr. Regina Jucks, WWU Münster

  • 06/2016
    • Master of Science (Psychologie), Julius-Maximilians-Universität Würzburg

  • 08/2013
    • Bachelor of Science (Psychologie), Julius-Maximilians-Universität Würzburg

  • 2009 - 2016
    • Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Julius-Maximilians-Universität Würzburg, University of Texas at Austin

FORSCHUNGS- UND ARBEITSSCHWERPUNKTE

  • Online Education (e.g., Massive Open Online Courses and Instructional Design)

  • Persuasion and Social Perception (e.g., Credibility, Trustworthiness and Attitude Change)

PUBLIKATIONEN UND KONGRESSBEITRÄGE

Publikationen

König, L., & Jucks, R. (2019). Hot topics in science communication: Aggressive language decreases trustworthiness and credibility in scientific debates. Public Understanding of Science.doi.10.1177//0963662519833903

König, L., & Jucks, R. (2019). When do information seekers trust scientific information? Insights from recipients’ evaluations of online video lectures. International Journal of Educational Technology in Higher Education,16(1)https://doi.org/10.1186/s41239-019-0132-7

Kongressbeiträge

König, L. (2019, March). Developing Podcasts that Inspire Listeners an Facilitate Learning. Poster presented at the 21th General Online Research Conference (GOR 2019), Cologne, Germany.

König, L., & Jucks, R. (2019, March). When Passion Meets Technology: Enthusiasm Influences Credibility and Trustworthiness in Online Health Forums. Paper presented at the 21th General Online Research Conference (GOR 2019), Cologne, Germany.

König, L., & Jucks, R. (2019, February). Emotionslos oder emotional? Die Wirkung von emotionaler Sprache auf die Rezeption wissenschaftlicher Informationen. Paper presented at the 7. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF 2019), Cologne, Germany.

König, L., & Jucks, R. (2018, October). Mit Begeisterung, Ärger oder lieber ohne? Zur Rolle von Emotionen in der Sprache beim Lehren mit Videos. Paper presented at the Fachtagung Leibnitz-Institut für Wissensmedien (IWM) #LearnMap, Tübingen, Germany.

König, L., & Jucks, R. (2018, September). „Vertrauen Sie mir, ich habe die Studie selbst durchgeführt“, sprach der Interessenvertreter und niemand glaubte ihm. Paper presented at the 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Frankfurt am Main, Germany.

König, L., & Jucks, R. (2018, March). “To Trust or Not To Trust?” - Exploring the Credibility and Trustworthiness of Science Communicators in Online Video Lectures. Paper presented at the 15th Public Communication of Science and Technology Conference (PCST 2018), Dunedin, New Zealand.