Professor Ajay Kohli will be visiting the University of Muenster to teach a Ph.D. course on "How to Publish in Leading Journals" as part of the faculty-wide doctoral program. Dr. Kohli is Professor of Marketing and Gary T. and Elizabeth R. Jones Chair at Georgia Tech University and the former editor of one of the marketing discipline's outstanding academic publications, the Journal of Marketing. In addition, his work on market orientation and other areas is among the most-cited in marketing. 

The course deals with the following issues: Writing for academics, identifying research problems, construction of theory and conceptual models, working with co-authors, research integrity, paper submissions, responding to reviewers, and writing reviews.

Im Rahmen des fakultätsübergreifenden Doktorandenprogramms wird Professor Ajay Kohli als Gast an der Universität Münster einen Ph.D. Kurs zum Thema ”How to Publish in Leading Journals” anbieten. Dr. Kohli ist Marketingprofessor am ‘Gary T. and Elizabeth R. Jones’- Lehrstuhl der Georgia Tech University und ehemaliger Herausgeber der renommierten akademischen Zeitschrift ‘Journal of Marketing’. Darüber hinaus zählen seine Arbeiten u.a. im Bereich der Marktorientierung zu den meistzitierten im Fachbereich des Marketings.

Der Kurs behandelt folgende Themen: Schreiben für Wissenschaftler, Identifikation von Forschungsproblemen, Konstruktion von Theorien und konzeptuellen Modellen, Zusammenarbeit mit anderen Wissenschaftlern, Einreichung wissenschaftlicher Zeitschriftenartikel, Antworten auf Reviewer-Kommentare und Schreiben von Reviews. 

Kurs im HIS-LSF

Semester: SoSe 2019