CpV, CpO, channel ROI, SEO, LTV trackings – in a data-driven environment, today’s marketers are wading through a jungle of marketing KPIs and analytic tools. In view of that, the seminar focuses on the possibilities and challenges of measuring marketing performance. It will provide a comprehensive overview of various metrics and techniques, and will critically examine their application in the marketing discipline.

Dr. Christian Böing, CEO at STRATO AG and CVO (Chief Venture Officer) at 1&1 Internet SE, will be visiting Muenster to give practical insights on contemporary marketing analytics. He will shed light on STRATO’s KPI-driven marketing strategy, and he will give insights on how to steer and lead a company’s P&L (profit and loss). 1&1 Internet SE is the world’s 3rd largest domain registrar, and STRATO is the 2nd largest hosting company in Germany. STRATO/1&1 offer products that range from domains, email and homepage packages, online storage to servers.

Seminar topics include KPI-driven product management, analyzing the performance of communication channels (above-the-line measures, website management, SEA/SEO, PR and social media), measuring and steering direct sales performance, evaluating CRM, assessing pricing strategies, and implementing company transformation processes.

In groups of three, the participants will work on actual business issues that STRATO is dealing with and are able to discuss their solutions with the CEO.

CpV, CpO, Channel-ROI, SEO, LTV Trackings – in einer datengetriebenen Wirtschaftswelt müssen sich Marketingverantwortliche in einem Dschungel aus Kennzahlen und Analysetools zurechtfinden. Dieses Seminar befasst sich daher mit den Möglichkeiten und Herausforderungen der Performancemessung im Marketing. Die Teilnehmer/-innen bekommen einen umfassenden Überblick über die zahlreichen Metriken und Analysetechniken und setzen sich kritisch mit deren Einsatz in der Marketingpraxis auseinander.

Dr. Christian Böing, CEO STRATO AG und CVO (Chief Venture Officer) bei 1&1 Internet SE, besucht Münster und wird Einblicke in moderne Marketing Analytics-Methoden geben. Dabei wird er sowohl STRATOs datengetriebene Vermarktungsstrategie als auch die Gewinn-und Verluststeuerung eines Unternehmens diskutieren. 1&1 Internet SE ist der weltweit drittgrößte Domain-Registrar und STRATO ist Deutschlands zweitgrößtes Hosting-Unternehmen. Die Produktpalette von STRATO/1&1 reicht von Domains, Websites, Webshops und Online-Speicher über Office-Pakete und Online-Marketing-Tools bis hin zu individuellen High-End- und Serverlösungen.

Beispielhafte Seminarthemen sind datengetriebenes Produktmanagement, Performanceanalyse von Kommunikationskanälen (above-the-line, Websitemanagement, SEO/SEA, PR und Social Media), Direktvertriebssteuerung, CRM-Analyse, Beurteilung von Preisstrategien und Herausforderungen bei der Transformation hin zu einem datengetriebenen Unternehmen.

Kurs im HIS-LSF

Semester: WiSe 2018/19