Jump for page navigation or with accesskey and key 1. 
Jump to page content or with accesskey and key 2. 
Home    Login     
Logout in [min] [minutetext]

Teaching Sociology (Graduate School) - Single View

Basic Information
Type of Course Short intensive seminar Long text
Number 067508 Short text
Term WS 2008/09 Hours per week in term 2
Expected no. of participants Study Year
Max. participants
Credits Assignment enrollment
Hyperlink http://www.uni-muenster.de/Soziologie
Language german
Dates/Times/Location Group: [no name] iCalendar export for Outlook
  Day Time Frequency Duration Room Room-
plan
Lecturer Status Remarks Cancelled on Max. participants
show single terms
iCalendar export for Outlook
Fri. 10:00 to 14:00 Individual event at 17.10.2008 Scharnhorststr. 121 - SCH 121.520         35
show single terms
iCalendar export for Outlook
Fri. 10:00 to 18:00 Individual event at 31.10.2008 Scharnhorststr. 121 - SCH 121.555         35
show single terms
iCalendar export for Outlook
Fri. 10:00 to 18:00 Individual event at 07.11.2008 Scharnhorststr. 121 - SCH 121.555         35
show single terms
iCalendar export for Outlook
Fri. 10:00 to 18:00 Individual event at 28.11.2008 Scharnhorststr. 121 - SCH 121.555         35
Group [no name]:
 


Responsible Instructor
Responsible Instructor Responsibilities
Späte, Katrin, Dr. responsible
Curriculae
Graduation - Curricula Sem ECTS Bereich Teilgebiet
Promotion (Dr. phil.) - Soziologie (68 149 1) - Prom.
Assign to Departments
Fachbereich 06 Erziehungswissenschaft und Sozialwissenschaften
Contents
Description „Die hochschulische Lehr-Praxis verlangt allenfalls Praxis, sonst nichts.“ Diese Aussage stammt vom Wirtschafsdidaktiker Reinhold Hedtke an der Universität Bielefeld. Er bringt damit zum Ausdruck, dass die Lehre an Hochschulen wenig theoriegestützt erfolgt und der wissenschaftliche Nachwuchs mit dem Prinzip „learning by doing“ konfrontiert wird. Die Veranstaltung im Rahmen der Graduate School soll diesem „learning by doing“ ein „thinking about doing“ hinzufügen. Wir werden uns unter wissenschaftspropädeutischen und hochschuldidaktischen Perspektiven mit dem „teaching sociology/social science“ auseinandersetzen. Wie vermittele ich Soziologie als Wissenschaft? Was sind die Studienziele? Wie strukturiere ich das Semesterstudienprogramm und einzelne Sitzungen? Welche Texte sind für welches Studienniveau geeignet? Welche Methoden? Welche Kompetenzen können/sollen die Studierenden erwerben? Welche organisatorischen Rahmenbedingungen sind zu erfüllen?

Structure Tree
Lecture not found in this Term. Lecture is in Term WS 2008/09 , Currentterm: SoSe 2024