Jump for page navigation or with accesskey and key 1. 
Jump to page content or with accesskey and key 2. 
Home    Login     
Logout in [min] [minutetext]

Education and Exile: John Locke in Holland and the emergence of his educational philosophy - Single View

Basic Information
Type of Course Seminar Long text
Number 061099 Short text
Term SS 2020 Hours per week in term 2
Expected no. of participants Study Year
Max. participants 35
Credits Assignment enrollment
Hyperlink
Language english
application period
Department :
Institut für Erziehungswissenschaft
Dates/Times/Location Group: [no name] iCalendar export for Outlook
  Day Time Frequency Duration Room Room-
plan
Lecturer Status Remarks Cancelled on Max. participants
show single terms
iCalendar export for Outlook
Tue. 14:00 to 16:00 weekly 14.04.2020 to 14.07.2020          02.06.2020:  35
Group [no name]:
 


Responsible Instructor
Responsible Instructor Responsibilities
Overhoff, Jürgen, Prof. Dr. responsible
Curriculae
Graduation - Curricula Sem ECTS Bereich Teilgebiet
MEd Gymnasien u Gesamt - Pädagogik (E3 E63 19) -
MEd Berufskollegs - Pädagogik (E4 E63 19) -
Bachelor - Erziehungswissenschaft (82 052 15) -
Master - Erziehungswissenschaft (88 052 9) -
Master - Erziehungswissenschaft (88 052 13) -
Master - Erziehungswissenschaft (88 052 15) -
MEd Gymnasien u Gesamt - Pädagogik (E3 E63 14) -
MEd Berufskollegs - Pädagogik (E4 E63 14) -
Exams / Modules
Number of exam Module
16904 Seminar zu Theorien und Methoden der historischen Bildungsforschung ohne Studienleistung - MEd Berufskollegs Pädagogik Version 2019
16903 Seminar zu Theorien und Methoden der historischen Bildungsforschung mit Studienleistung - MEd Berufskollegs Pädagogik Version 2019
16902 Vorlesung oder Seminar zur Historizität auf dem Gebiet von Erziehung und Bildung ohne Studienleistung - MEd Berufskollegs Pädagogik Version 2019
16901 Vorlesung oder Seminar zur Historizität auf dem Gebiet von Erziehung und Bildung mit Studienleistung - MEd Berufskollegs Pädagogik Version 2019
15004 Seminar 2 mit Studienleistung - MEd Berufskollegs Pädagogik Version 2014
15003 Seminar 2 ohne Studienleistung - MEd Berufskollegs Pädagogik Version 2014
15002 Seminar 1 mit Studienleistung - MEd Berufskollegs Pädagogik Version 2014
15001 Vorlesung / Seminar 1 ohne Studienleistung - MEd Berufskollegs Pädagogik Version 2014
16904 Seminar zu Theorien und Methoden der historischen Bildungsforschung ohne Studienleistung - MEd Gymnasien u Gesamt Pädagogik Version 2019
16903 Seminar zu Theorien und Methoden der historischen Bildungsforschung mit Studienleistung - MEd Gymnasien u Gesamt Pädagogik Version 2019
16902 Vorlesung oder Seminar zur Historizität auf dem Gebiet von Erziehung und Bildung ohne Studienleistung - MEd Gymnasien u Gesamt Pädagogik Version 2019
16901 Vorlesung oder Seminar zur Historizität auf dem Gebiet von Erziehung und Bildung mit Studienleistung - MEd Gymnasien u Gesamt Pädagogik Version 2019
15004 Seminar 2 mit Studienleistung - MEd Gymnasien u Gesamt Pädagogik Version 2014
15003 Seminar 2 ohne Studienleistung - MEd Gymnasien u Gesamt Pädagogik Version 2014
15002 Seminar 1 mit Studienleistung - MEd Gymnasien u Gesamt Pädagogik Version 2014
15001 Vorlesung / Seminar 1 ohne Studienleistung - MEd Gymnasien u Gesamt Pädagogik Version 2014
21602 Seminar - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
21601 Seminar - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
21104 Seminar ohne Prüfungsleistung - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
21103 Seminar mit Prüfungsleistung - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
21102 Seminar ohne Prüfungsleistung - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
21101 Seminar mit Prüfungsleistung - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
11001 Vorlesung: Bildungstheoretische, bildungsgeschichtliche und bildungssoziologische Diskurse (mit Prüfungsleistung) - Master Erziehungswissenschaft Version 2013
11002 Vorlesung: Bildungstheoretische, bildungsgeschichtliche und bildungssoziologische Diskurse (ohne Prüfungsleistung) - Master Erziehungswissenschaft Version 2013
11003 Vertiefendes Seminar (mit Prüfungsleistung) - Master Erziehungswissenschaft Version 2013
11004 Vertiefendes Seminar (ohne Prüfungsleistung) - Master Erziehungswissenschaft Version 2013
11001 Vorlesung oder Seminar mit Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
11002 Vorlesung oder Seminar ohne Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
11501 Vorlesung oder Seminar - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
11502 Vorlesung oder Seminar - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
17001 Vorlesung mit Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2013
17002 Vorlesung ohne Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2013
17003 Seminar mit Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2013
17004 Seminar ohne Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2013
17005 Veranstaltung mit Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2013
17001 Vorlesung oder Seminar mit Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
17002 Vorlesung oder Seminar ohne Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
17003 Seminar mit Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
17004 Seminar ohne Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
17005 Seminar ohne Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
17501 Vorlesung oder Seminar - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
17502 Seminar - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
17503 Seminar - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
20001 Vertiefungsseminar zu Forschungsarbeiten aus den Modulen MB2 und MB3 - Master Erziehungswissenschaft Version 2013
20001 Seminar mit Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
27001 Praktikumsvorbereitende, -nachbereitende und/oder -begleitende Veranstaltung - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
27801 Seminar zur Vorbereitung, Nachbereitung oder Begleitung des Praktikums - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
28001 Begleitveranstaltung zur Bachelorarbeit - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
Assign to Departments
Fachbereich 06 Erziehungswissenschaft und Sozialwissenschaften
Contents
Description

Auf 35 Studierende begrenzte Teilnehmerzahl; Anmeldung erforderlich!

John Locke was one of the most influential philosophers of the Age of Enlightenment. His ideas shaped the discourse of politics and education throughout the eighteenth century. Accordingly, he has been perceived as the quintessential English intellectual. However, few people are aware of the fact that Locke developed his ideas on education mostly in the Netherlands where he spent the time of his exile between 1683 and 1689. This seminar will explore Locke’s ideas on education while looking at his life’s circumstances as a refugee and resident of such venerable Dutch cities as Amsterdam, Rotterdam, Leiden, Deventer and Utrecht.

Leistungen: Studienleistung (Essay); Prüfungsleistung (Hausarbeit)

Literature

Literature:

Cranston, Maurice. John Locke. A biography. Oxford 1985.

John Locke. Some Thoughts concerning Education. Ed. John W. Yolton ; Jean S. Yolton. Oxford 2000.

This course will use English-language literature. Students are expected to be willing to write a paper on a historical topic.

Remarks

Module Bachelor:

  • EW B11b (1-Fach BA EW)

Module Master:

  • M1/MB1/MB4 (MA of Arts EW)
  • M6-UP (MEd Gym/Ges LABG 2009 - neue Fachprüfungsordnung)
  • M6-UP (MEd BK LABG 2009 - neue Fachprüfungsordnung)
  • UP M5 (MA Gym/Ges UP Modellversuch)
  • UP M5 (MA BK UP Modellversuch)
Certificates

Die Studien- und Prüfungsleistungen in dieser Veranstaltung werden PO-konform angeboten. Welche Leistungen genau zu erbringen sind, wird in der ersten Sitzung bekannt gegeben.


Structure Tree
Lecture not found in this Term. Lecture is in Term SS 2020 , Currentterm: SoSe 2024