Jump for page navigation or with accesskey and key 1. 
Jump to page content or with accesskey and key 2. 
Home    Login     
Logout in [min] [minutetext]

Liberté, Égalité, Beyoncé: Cultural, Economic, and Social Perspectives on Current Transformations in Education - Single View

Basic Information
Type of Course Seminar Long text
Number 067173 Short text
Term SS 2019 Hours per week in term 2
Expected no. of participants Study Year
Max. participants 35
Credits Assignment enrollment
Hyperlink
Language english
application period
Department :
Institut für Erziehungswissenschaft
Dates/Times/Location Group: [no name] iCalendar export for Outlook
  Day Time Frequency Duration Room Room-
plan
Lecturer Status Remarks Cancelled on Max. participants
show single terms
iCalendar export for Outlook
Tue. 16:00 to 18:00 weekly 09.04.2019 to 09.07.2019  Orléans-Ring 12 - SRZ 17         35
Group [no name]:
 


Responsible Instructor
Responsible Instructor Responsibilities
Erfurth, Marvin responsible
Curriculae
Graduation - Curricula Sem ECTS Bereich Teilgebiet
Master - Erziehungswissenschaft (88 052 9) -
Master - Erziehungswissenschaft (88 052 15) -
Master - Erziehungswissenschaft (88 052 13) -
MEd Berufskollegs - Pädagogik (E4 E63 14) -
MEd Gymnasien u Gesamt - Pädagogik (E3 E63 14) -
Bachelor - Erziehungswissenschaft (82 052 9) -
Bachelor - Erziehungswissenschaft (82 052 13) -
Bachelor - Erziehungswissenschaft (82 052 15) -
Exams / Modules
Number of exam Module
27001 Seminar - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2013
19001 Veranstaltung mit Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2013
19001 Vorlesung oder Seminar mit Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
19002 Veranstaltung ohne Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2013
19003 Seminar mit Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
19002 Vorlesung oder Seminar ohne Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
19004 Seminar ohne Prüfungsleistung - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
33001 Praktikumsvorbereitendes oder -nachbereitendes Seminar - Master Erziehungswissenschaft Version 2013
33001 Praktikumsvorbereitendes oder -nachbereitendes Seminar - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
19501 Vorlesung oder Seminar - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
19502 Seminar - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
24001 Veranstaltung mit Prüfungsleistung - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2013
24001 Veranstaltung mit Prüfungsleistung - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
24002 Veranstaltung ohne Prüfungsleistung - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2013
24002 Veranstaltung ohne Prüfungsleistung - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
24003 Seminar mit Prüfungsleistung - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
24004 Seminar ohne Prüfungsleistung - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
24501 Veranstaltung - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
24502 Seminar - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
27001 Praktikumsvorbereitende, -nachbereitende und/oder -begleitende Veranstaltung - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
28001 Begleitveranstaltung zur Bachelorarbeit - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
30001 Veranstaltung ohne Prüfungsleistung - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2013
13001 Vorlesung/Seminar zur Interkulturellen od./u. International vergleichenden Erziehungswissenschaft - MEd Gymnasien u Gesamt Pädagogik Version 2014
13002 Seminar zu ausgewählten Aspekten der Interkulturellen und International vergleichenden Erziehungswissenschaft - MEd Gymnasien u Gesamt Pädagogik Version 2014
13001 Vorlesung/Seminar zur Interkulturellen od./u. International vergleichenden Erziehungswissenschaft - MEd Berufskollegs Pädagogik Version 2014
13002 Seminar zu ausgewählten Aspekten der Interkulturellen und International vergleichenden Erziehungswissenschaft - MEd Berufskollegs Pädagogik Version 2014
24801 Einführenden Vorlesung oder einführendes Seminar, z.B. zu Grundkonzepten und Theorien der IIVE - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
24802 Vertiefendes Seminar, z.B. zu Forschungsansätzen und -methoden der IIVE - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
27801 Seminar zur Vorbereitung, Nachbereitung oder Begleitung des Praktikums - Bachelor Erziehungswissenschaft Version 2015
33801 Praktikumsvorbereitendes oder -nachbereitendes Seminar - Master Erziehungswissenschaft Version 2015
Assign to Departments
Fachbereich 06 Erziehungswissenschaft und Sozialwissenschaften
Contents
Description

Auf 35 Teilnehmer begrenzte Veranstaltung, Anmeldung erforderlich!

Citizens in democratic societies attribute different, rather complex sets of functions to education. For instance, education might be regarded as a social and economic leveler, but also as vital in bringing about identities, citizenship and alike. In European states – and in German-speaking contexts in particular – a common, shared belief is that because it bears such importance, education for the masses is to be state funded and controlled. In this context,it is also oftedassumedthat the realm of predominantly public education is exempt from larger social transformations. The seminar departs from the assumption that this rather ahistorical view is particularly problematic in light of recent developments across the globe.

This seminar is organized along three parts and aims at questioning such  views of taking state-sponsored education for granted, raising and debating questions as to contemporary social and economic changes by means of embedding educational phenomena in broader historical, cultural and philosophical contexts. First, we will discuss cultural and philosophical ideas and concepts such as liberty and equality, but also the past and present roles of education in democratic societies. The latter is connected with recent debates about ‘commercializing’ and ‘financializing’ education – concepts and terms more commonly used in industries such as banking or music. Second, we will spend time learning about key concepts and theories from the social sciences equipping us for analyzing these phenomena. Third, we will focus on current changes and transformations in education attainment, provision, and reform from an international comparative perspective while paying particular attention to questions of social inequality.

Remarks

Module Bachelor:

  • EW B14 (1-Fach BA EW)

Module Master: 

  • M3 (MEd Gym/Ges UP LABG 09)
  • M3 (MEd BK UP LABG 09)
  • MB3 (MA of Arts EW)



Certificates

In der Veranstaltung ist der Erwerb von Leistungspunkten möglich über:

  • Aktive Teilnahme
  • Mündliche Präsentation
  • Hausarbeit

 


Structure Tree
Lecture not found in this Term. Lecture is in Term SS 2019 , Currentterm: SoSe 2024