• Research interests

    • Media economics / Media management
    • Avertising Research
    • Rezeption of Online Media
  • Short CV

    Born in 1989 in Berlin. She completed her bachelor's degree in sports science and business studies at University of Potsdam in 2011. Afterwards she studied in the master program "Sports, Media and Communication Research" at German Sport University Cologne (DSHS). The topic of her empirical master thesis was "Scandals 2.0: Effects of user comments on the valuation of online news and the perception of scandalized individuals". From 2013 to 2016 she was research assistant at the Institute for Communication and Media Research of DSHS. She is PhD student and since october 2016 research assistant in the research department of Prof. Dr. Volker Gehrau at University of Münster (WWU).

  • Publications

    • Haack G.; von Sikorski C.; Hänelt M.; Schierl T. (). Onlineinformationen zur Förderung einer informierten Entscheidung über die Teilnahme an einer Darmkrebsfrüherkennung- Evaluation und Rezeptionsanalyse eines Themenmoduls auf dem Frauen- und Männergesundheitsportal der Bundeszentrale für gesundheitliche Aufklärung (BZgA). Bundesgesunsundheitsblatt, 2018.
    • von Sikorski C., Hänelt Maria. (). Sportskandale online: Entstehung, Verbreitung, Darstellung und Wirkung von Skandalen im Internet. In Thomas Horky / Hans-Jörg Stiehler / Thomas Schierl (Hrsg.) (Hrsg.), Die Digitalisierung des Sports in den Medien (S. 131-159). Köln: Halem.

    • von Sikorski C., Hänelt M. (). (Re)Framing the News: Die Effekte gerahmter Online-Kommentare in der Skandalberichterstattung – ein theoretisches Prozessmodell und eine experimentelle Überprüfung. In Ludwig M., Schierl T., von Sikorski C. (Hrsg.), Mediated Scandals: Gründe, Genese und Folgeeffekte von medialer Skandalberichterstattung (S. 210-232). Herbert von Halem Verlag.
    • von Sikorski C, Hänelt M. (). Scandal 2.0: How valenced reader comments affect recipients’ perception of scandalized individuals and the journalistic quality of online news. Journalism & Mass Communication Quarterly, 93.
  •  Teaching

    • WiSe 2016/2017: Werbung 2.0: Markenpolitik im Werbeüberangebot des 21. Jahrhunderts.