• Forschungsschwerpunkte

    • Online Education (e.g., Massive Open Online Courses and Instructional Design)
    • Persuasion and Social Perception (e.g., Credibility, Trustworthiness and Attitude Change)
  • Vita

    Akademische Ausbildung

    seit
    Doktorand im DFG-geförderten Graduiertenkolleg 1712 „Vertrauen und Kommunikation in einer digitalisierten Welt“, Westfälische Wilhelms-Universität Münster
    seit
    Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Psychologie in Bildung und Erziehung am Lehrstuhl „Sozialpsychologische Grundlagen von Erziehung und Unterricht“, Prof. Dr. Regina Jucks, Westfälische Wilhelms-Universität Münster
    Master of Science (Psychologie), Julius-Maximilians-Universität Würzburg
    -
    Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Julius-Maximilians-Universität Würzburg, University of Texas at Austin
    Bachelor of Science (Psychologie), Julius-Maximilians-Universität Würzburg

    Mitgliedschaften und Aktivitäten in Gremien

    seit
    Deutsche Gesellschaft für Psychologie (DGPs)
  • Lehre

  • Projekte

    • GRK 1712 - GRK 1712 - Vertrauen und Kommunikation in einer digitalisierten Welt ( - )
      Drittmittel: DFG - Graduiertenkolleg | Förderkennzeichen: GRK 1712
  • Publikationen

    • König Lars, Jucks Regina. . ‘Hot topics in science communication: Aggressive language decreases trustworthiness and credibility in scientific debates.’ Public Understanding of Science 28, Nr. 4. doi: 10.1177/0963662519833903.
    • König Lars, Jucks Regina. . ‘When do information seekers trust scientific information? Insights from recipients’ evaluations of online video lectures.’ International Journal of Educational Technology in Higher Education 16. doi: 10.1186/s41239-019-0132-7.
  • Vorträge

    • König, Lars; Jucks, Regina (): "Developing Trust in Virtual Learning Environments: It’s a Matter of Language Style". 61st Conference of Experimental Psychologists (TEAP 2019), London, United Kingdom, .
    • Freiling, Isabelle; König, Lars (): "Could You Repeat That? Replicating the “Good Sound Good Research” Effect". 61st Conference of Experimental Psychologists (TEAP 2019), London, United Kingdom, .
    • König, Lars (): "Developing Podcasts to Teach Psychology: Teacher Enthusiasm Increases Students’ Excitement, Interest, Enjoyment, and Learning Motivation". 61st Conference of Experimental Psychologists (TEAP 2019), London, United Kingdom, .
    • König, Lars; Jucks, Regina (): "When Passion Meets Technology: Enthusiasm Influences Credibility and Trustworthiness in Online Health Forums". 21th General Online Research Conference (GOR 2019), Cologne, Germany, .
    • König, Lars (): "Developing Podcasts that Inspire Listeners and Facilitate Learning". 21th General Online Research Conference (GOR 2019), Cologne, Germany, .
    • König, Lars; Jucks, Regina (): "Emotionslos oder emotional? Die Wirkung von emotionaler Sprache auf die Rezeption wissenschaftlicher Informationen". 7. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF 2019), Köln, Deutschland, .
    • König, Lars; Jucks, Regina (): "Mit Begeisterung, Ärger oder lieber ohne? Zur Rolle von Emotionen in der Sprache beim Lehren mit Videos". Fachtagung Leibniz-Institut für Wissensmedien (IWM) #LearnMap, Tübingen, Deutschland, .
    • König, Lars; Jucks, Regina (): "„Vertrauen Sie mir, ich habe die Studie selbst durchgeführt“, sprach der Interessenvertreter und niemand glaubte ihm". 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Frankfurt am Main, Deutschland, .
    • König, Lars; Jucks, Regina (): ""To Trust or Not To Trust?" - Exploring the Credibility and Trustworthiness of Science Communicators in Online Video Lectures". 15th International Public Communication of Science and Technology Conference (PCST 2018), Dunedin, New Zealand, .