Curriculum Vitae
Education
- 2015 - Master of Science in Psychology (University of Wuppertal)
- Master’s Thesis: “Klinische Symptomatik und neuronales Aktivierungsmuster während Symptomprovokation bei Patienten mit Akuter Belastungsstörung: Eine fMRT-Studie.“
- 2012 - Bachelor of Science in Psychology (University of Wuppertal)
- Bachelor’s Thesis: “Validierung eines Testverfahrens zur Erfassung Emotionaler Intelligenz. Korrelative Validitätsevidenz des EAP-Tests: Beziehung zum DEF-Test“
- 2009 - Abitur
Experience
- Since 10/2016 - Research Assistant at the WWU Münster (Institute for Psychology in Education and Instruction and University Centre of Teacher Education)
- 10/2015-09/2016 - Project Manager for Employee Surveys at TERRITORY Embrace
- 07/2015-09/2015 - working student at E.ON SE in the Department of Occupational Health
- 10/2014-03/2015 - Internship at Provinzial NordWest Department of Personnel development
- 04/2014-09/2014 - Internship at E.ON SE in the Department of Occupational Health
- 10/2013-03/2014 - Graduate Assistant in the Department of Occupational Health Science, University of Wuppertal
- 11/2011-06/2014 - Trainer for aptitude testing (grades 5-12) and occupational orientation, Data Consult Services
- 10/2010-04/2011 - Research Internship at the Department of Psychological Assessment and Psychological Diagnostics
- 2015 - Master of Science in Psychology (University of Wuppertal)
Teaching Experience
Praxisbezogene Studien in den Bildungswissenschaften, Schwerpunkt: Erwartungen im Lehrberuf (summer term 2019, winter term 2019/20, summer term 2020, winter term 2021/22, winter Term 2022/23 Master’s program)
Einführung in unterrichtsrelevante psychische Grundprozesse II: Motivation im Unterricht (winter term 2019/20, summer term 2020, Master’s program)
Other Institutions:
Gesundheitspsychologie – Konflikt – und Stressbewältigung (FH Münster)
Research
Research Interests
- Online Self-Assessment
-
Flipped Classroom
-
Evidence based teaching
Research Projects
- Entwicklung eines Online Self-Assessment Systems für Interessenten am Lehramtsstudium an der WWU Münster (Explore Expectations)
-
Flipped Classroom
-
Digitales evidenzbasiertes Lehren und Lernen
Publications
Book Chapters
Bintz, G. & Dutke, S. (2020). Online Self-Assessment in der Studienwahlentscheidung: Erwartung und Wissenserwerb. In M. Krämer, J. Zumbach, & I. Deibl (Hrsg.), Psychologiedidaktik und Evaluation XIII (S. 39–48). Aachen: Shaker.
Contributions to Conferences
Bintz, G. & Dutke, S. (2017). Online Self-Assessments zur Studienwahl: Hilfe für Interessierte an Lehramtsstudiengängen? Vortrag präsentiert auf der Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 11.–14. September 2017 in Münster.
Bintz, G., Dutke, S. & Barenberg, J. (2022). Aufwendig aber lernförderlich? Konventionelle Psychologievorlesung vs. „Flipped Classroom“ Vortrag gehalten auf der 14. Fachtagung Psychologiedidaktik und Evaluation, 27.-28.5.2022 in Münster.