Jump for page navigation or with accesskey and key 1. 
Jump to page content or with accesskey and key 2. 
Home    Login     
Logout in [min] [minutetext]

Tutorial: Reading Course for the lecture "Church history in general view" - Single View

Basic Information
Type of Course Practice Long text
Number 012056 Short text
Term WS 2015/16 Hours per week in term 2
Expected no. of participants Study Year
Max. participants
Credits
Hyperlink
Language german
Dates/Times/Location Group: [no name] iCalendar export for Outlook
  Day Time Frequency Duration Room Room-
plan
Lecturer Status Remarks Cancelled on Max. participants
show single terms
iCalendar export for Outlook
Thu. 12:00 to 14:00 weekly 22.10.2015 to 11.02.2016  Universitätsstr. 13-17 - ETH 118        
Group [no name]:
 


Responsible Instructor
Responsible Instructor Responsibilities
Bahl, Patrick, Priv.-Doz. Dr. responsible
Curriculae
Graduation - Curricula Sem ECTS Bereich Teilgebiet
Kirchl.Abschluss - Evangelische Theologie (04 053 0) - PF
Magister Theologiae - Evangelische Theologie (09 053 8) - Mag. theol. - WB
Promotion (Dr. phil.) - Evangelische Theologie (68 053 1) - Prom
Assign to Departments
FB 01 Evangelisch-Theologische Fakultät
Contents
Description

Die Übung richtet sich in erster Linie an Studierende im Grundstudium, die die kirchengeschichtliche Überblicksvorlesung von Prof. Beutel besuchen, aber auch Studierende fortgeschrittenen Semesters sind herzlich willkommen. Im Zentrum der Übung steht eine intensive Quellenlektüre, durch die die Inhalte der Überblicksvorlesung vertieft werden sollen

Literature

Wird zu Beginn bekannt gegeben.

Remarks

Beachten Sie die Vorlesung „Kirchengeschichte im Überblick“ von Prof. Beutel.

Sprechstunde: Donnerstag, 16-17 Uhr; in der vorlesungsfreien Zeit nur nach Vereinbarung

Prerequisites

Freude an intensiver Quellenlektüre, Bereitschaft zur aktiven Teilnahme. Keine Sprachvoraussetzungen.

Certificates

Teilnahmenachweis.


Structure Tree
Lecture not found in this Term. Lecture is in Term WS 2015/16 , Currentterm: SoSe 2024